|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatJeg trenger noen tips.
![]() |
#2 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatJeg kjenner jeg får litt angst av beskrivelsen din, for vi skal ut og fly med to nesten-ettåringer i januar.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatLa kabinpersonalet ta på han beltet når han skal spennes fast. Ofte er krakilske småbarn mer medgjørlige mot fremmede og man får avledet oppmerksomheten litt.
![]() |
#5 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatsånn var min på den alderen også. skulle bare fly en times tid, men jeg var nervøs.. Det gikk veldig greit. hadde med noen leker og mat/frukt osv, og melk. og han sovnet på ene turen. gikk greit. ta med endel små bestikkelser, rosiner, frukt, yogurt, kjeks,(om han kan spise litt sånnt) og ta med noe han liker... nøkler, rangler, bøker...
![]() |
#6 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatVi reiste med vår 1-åring nå,kom hjem i går tidlig. Turen tok 3 1/2 time. Turen nedover var,tja interessant. Eller et mareritt. Vi pratet og sang,så i bok med dyr. Turen oppover sov hun hele turen....
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabat |
![]() |
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatBestill eget sete til de smaa og ha med bilstol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabat
Storebror skal få låne iPaden. Men om vi setter på en film så kan det jo hende at lillebror er villig til å bruke 5 min på å titte på skjermen han også.
Rosiner tør jeg ikke ta sjansen på. Lillebror reagerer ganske kraftig på druer. (LØS mage)
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
Det er nok for seint nå.
![]() |
#13 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatBare husk litt skift...Minste spøy ned seg selv og mannen. Han måtte kle av seg alt,og hadde ikke med skift.Snill som jeg er ofret jeg shortsen min siden jeg hadde laaaang singlet.Trodde jeg helt til jeg stelte meg opp,den rakk så vidt over stumpen. Prøv Mallorca flyplass (som er store avstander) klokka 2400 om natta med tre overtrøtte barn,også kan du ikke bøye deg. Jeg ler nå,det gjorde jeg ikke da. Det var veldig mange grinete barn på begge turene,men de fikk ikke sove.Så tror det er det som plaget de fleste. Oppover var turen grei altså.Men alle sa til meg at det går såååå fint.Det er det ikke alltid det gjør,bare så du er forberedt.
![]() |
#14 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatSkift skal jeg huske ja! Takk for tipset.
![]() |
#15 |
I mål
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatVi fløy til Kypros (3.5 timer) med lillesøster i sommer, da var hun 14 måneder. Det var slitsomt, men gikk helt greit. Vi fløy også til Thailand (11 timer) med henne i november da hun var 5 måneder, og det var faktisk veldig lettvint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatIphone med barneapper (den med dyrelyder er genial), bokstavkjeks, potetskruer, nonstop og rosiner.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatDet er absolutt ikke alle som har sånn babyseng. De har ikke hatt det noe sted vi har fløyet det siste året (3 turer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
Thomas cook har. Det er mulig det bare er de som har.
![]() |
#19 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly med 10 mnd gammel aktiv krabatNok skift, ja. Og nok bleier. De bæsjer alltid på fly.
![]() |
#20 |
Tidsklemma
|
Bokstavkjeks og skruer høres ut som en god plan. Oppdatere Iphonen min er nok en god ide også. Hva heter den app'en med dyrelyder da?
Aner ikke om TUI Fly Nordic har sånne senger, men vi er uansett for seint ute. Mei Tai er med til flyplass bruk ja.
Bleier ja, check. Viktig å huske på.
![]() |
|
|