|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Er gorolaging noe herk?Jeg har skaffet meg et gorojern på loppis, av den gamle typen til å steke på ovnen. Jeg valgte selvsagt det med finest mønster og kulest fasong, uten å helt vite hvordan man lager goro. Nå ser jeg at man må kjevle ut og skjære til, og da hadde det jo selvsagt vært enklere å velge det firkantede. Er det pes?
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?
Hadde du kjøpt et firkantet jern måtte du ha kjevlet og skjært til da også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
Lag en mal å skjære etter i papp så går det lett som en plett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Det som er vanskeligst er å få kjevlet deigen tynn nok. Når man tror det er tynt nok, bør den kjevlest enda tynnere.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Mye jobb med kjevlingen, og hvis du har et korsformet jern (høres stilig ut!) vil du jo få mer jobb, på grunn av avskjær. Jeg har ikke laget med sprit i deigen, så det er mulig at det er mange oppskrifter ute å går. De jeg har vært med å laget blir også veldig sprø og derfor vaskelig å oppbevare
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Jeg har laget goro en gang og det var kjeeeeedelig, men jeg synes det er kjeeeedelig å steke vafler og pannekaker også da.
![]() |
#9 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Jeg har elektrisk jern.
![]() |
#10 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Jeg har aldri prøvd å laga goro, men har både vaffel- og krumkakejern til å legge på plata, og syns ikke det er så vanskelig. men jeg tror ikke du kan bruke de på keramisk topp? Vi satte iallefall en røykeovn på platetoppen en gang og da smeltet toppen. dermed har jeg ikke turt å prøve jernene. Har en sånn gammeldags enkel kokeplate stående som jeg bruker til krumkakene, og vaffeljernet har jeg på hytta og bruker på den vedfyrte komfyren
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 05-09-11 kl 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, man skulle jo tro det. Er nok bare traumatisert av den smelteopplevelsen. Men den har jo sånn kule som man skal bruke til å rotere den, funker den på toppen og? Du får nesten bare prøve, tror jeg, og ikke høre for mye på meg, for det er overhengende fare for at jeg bare våser.
![]() |
#20 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er gorolaging noe herk?Høres ut som et stilig, men litt upraktisk jern du har fått deg.
For testing er det greit, ellers er Goro julekake!
![]() |
|
|