|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pakke som ikke blir hentetSaken er den, at jeg har sendt en vogn i oppkrav. Egentlig var jeg ikke så veldig interessert i å gjøre det, men siden kjøperen insisterte og hørtes så troverdig ut, gjorde jeg det. Nå er det 2 dager til den blir returnert, når er det greit å sende en sms for å høre om de har tenkt å hente den ut?
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetTror jeg ville sendt en sms med spørsmålet, må jo være helt greit det. Minn om at hentefristen går ut snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetHadde sendt en SMS nå ja. Du må vel selv betale returportoen også hvis mottaker ikke henter den ut. En av grunnene til at jeg helst ikke sender i oppkrav, når jeg selger noe.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetAlternativet var at kjøper kom hjem til meg og hentet vogna.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentet
Neste gang bør du kreve å få oppkravsgebyret satt inn på konto på forhånd, altså det beløpet du må ut med dersom varen ikke blir hentet. Det er mange som nekter å sende varer i oppkrav på Finn, nettopp fordi det er så vanlig at ting ikke blir hentet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetJeg sender aldri i oppkrav uten å ha fått både penger for frakt og returporto inn på konto først. Det er dessverre sånn at folk trenger ikke å være ærlige selv om de høres sånn ut. Mottaker har sikkert ikke penger akkurat nå da og får hentet ut vogna og da går den i retur til deg og du blir belastet returporto også. Bruker heller PayPal eller Finn betalingsgaranti (om salget har skjedd på Finn.no) enn å sende i oppkrav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetRing kjøperen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetJeg hadde garantert ringt eller sendt sms. Dette er grunnen til at jeg aldri, uten unntak, sender i oppkrav lenger. Har fått pakke i retur, og da har jeg jo betalt porto begge veier + oppkravsgebyret, og det er kjipt! Sist redigert av Liljekonvall : 29-09-11 kl 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetFader altså! Men, da har jeg lært iallefall, aldri mer oppkrav.
![]() |
#11 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetSå utruleg kjipt. Eg hadde sendt SMS, og ikkje berre ein heller.
![]() |
#12 |
nygift
|
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetJeg hadde sendt sms nå og minnet om at den blir sendt tilbake om to dager.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetDet er kanskje bedre å ringe. En sms er fort å slette, liksom.. Men å konfronteres i røret direkte er noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetTa og ring og snakk med vedkommende. Lurt å ringe fra et nummer som ikke er ditt, for det er ikke sikkert vedkommende svarer om du ringer fra ditt nummer som sto i annonsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetJeg ville heller ringt enn å sendt sms.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetRing, mye vanskeligere å bare la være å svare da og bli konfrontert.
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetSendte sms, ikke svar, prøver å ringe men telefonen er avskrudd. Når jeg søker opp vedkommende kommer det opp ett hustelefonnummer, men det er kanskje litt i overkant å ringe på det, eller?
![]() |
#18 |
By the Sea
|
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetDet må da være helt greit?
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetNei, det synes jeg absolutt du skal gjøre.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Pakke som ikke blir hentetNei, hjelpe meg, ring til hustelefonen du! Klart man ikke ønsker å bli belastet for porto x 2 + oppkravsgebyr, og da er det langt bedre å ringa på forhånd for å se om det kan unngås. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|