|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er du mørkredd, og hva er du redd for?Guttungen kom hjem rett etter kl 20 i kveld, temmelig anpusten. Han hadde vært med en kamerat nede ved skolen, og syklet hjem alene, gjennom et skogområde som er temmelig mørkt. Jeg spurte om har synes det var litt skummelt med mørket, og det bekreftet han.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er hjemme alene akkurat nå, og hater det. Vi bor ned mot skogen, jeg synes det er mørkt og skummelt her. Huset er gammelt, så det knaker rett som det er. Jeg skremmer meg selv med den livlige fantasien min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er tidvis mørkredd. Jeg er husredd i mørket i ukjente hus, men sjeldent i eget hus. Jeg liker ikke å gå på utedoen på hytta, jeg liker ikke vekslinger mellom lyst og mørkt. En lengre tur i en mørk skog gjør meg mindre, faktisk. Jeg liker ikke å gå med lykt i mørket. Og jeg kan ikke sette ord på hva jeg er redd for. Det skjer ikke så ofte at jeg blir mørkredd, sist var for et par uker siden da jeg bodde hos en ukjent dame i skogbrynet i ei lita bygd nord i staten og var aleine hjemme på kveld/natt. Da var jeg helt latterlig mørkredd, sånn at jeg ikke hadde lyst til å åpne skapdører eller titte under senga. Og krøp opp i senga og håpet på at jeg hadde noen venner pålogget msn/skype/facebook.
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er mørkredd ja. Og har vært husredd og.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ganske mørkredd, men jeg er ikke redd for "noe" eller "noen". Det er kun min egen fantasi som skremmer meg. Hvis jeg går på en mørk vei og hører noen bak meg, blir jeg mer lettet enn redd, vanligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ikke redd for mørket inne, koser meg heller når det er helt mørkt og stille inne, også må jeg ha det helt mørkt når jeg legger meg. Men ute derimot er jeg ikke komfortabel i mørket. Jeg tror det er fordi jeg ikke vet hva som er der ute, man kan tråkke på ting (lemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?
Akkurat slik er jeg.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er nok mest redd for å bli skremt. Ikke tror jeg på spøkelser, og ikke tror jeg at elgen klarer å overhøre om jeg kommer trampende gjennom skogen. Men at noen står klar for å si Bø!...
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ikke redd for mørket i seg selv. Kan fint gå alene i mørket uten å tenke at det er noe skummelt, men kommer det en LYD som er ekkel, nei da blir jeg pisseredd. Det var det samme da vi bodde i enebolig. Ingen problemer med å være alene i mørket der heller, før det kom en lyd jeg ikke visste hvor kom fra.
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ikke mørkeredd, har ingen problemer med å gå i mørket. Men av og til kan jeg begynne å tenke på alt skummelt som kan skje og jeg kan til tider ha en livlig fantasi, men likevel så er jeg ikke så veldig redd.
![]() |
#11 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Ikke mørkredd, men som yngre var jeg husredd. Skikkelig redd. Nå misliker jeg å gå i lyset, redd for menn som kan gjemme seg i mørket og lett se meg. Skogen finnes jeg ikke redd for.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er husredd og har derfor lys på når jeg er hjemme. De gangene jeg er hjemme alene og innser at døra har vært ulåst fram til jeg skal legge meg, så er jeg redd når jeg går opp til soverommene. - Jeg er ikke redd for å bli drept eller voldtatt. jeg er redd for å bli skremt og observert. (at noen ser inn vinduet når jeg er hjemme)
![]() |
#13 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Husredd, ikke mørkeredd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er heldigvis ikke mørkredd. Helt fra jeg var lita, har jeg elsket å være ute i mørket, og kameratene mine og jeg brukte å snike oss inn i hager, rundt husvegger, og ligge og spionere på naboene våre da vi var små.
![]() |
#15 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er livredd i mørket når jeg er ute, så lenge jeg er alene. Det hjelper til og med at minstemor er med, så slipper den verste redslen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ikke mørkredd, og syns det er deilig å være alene i mørket. I sommer var vi på en hytte langt ut på landet der det var virkelig mørkemørkt. Når jeg gikk rundt svingen så jeg ikke så lysene fra hytten, var det beksvart, og det frydet jeg meg med.
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg trodde jeg var mørkredd, men ikke i forhold til det dere forteller om her, tydeligvis. Jeg liker ikke så godt å gå alene i mørket, jeg er redd overfallsmenn og sånt, og det er jo ikke helt ubegrunnet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Ja, jeg er redd for å gå alene ute i mørket. Det jeg er redd for er ikke spøkelser, men å bli overfalt, voldtatt, mishandlet eller drept. Det hjelper ikke at det som regel går bra, jeg trenger å føle meg trygg. Derfor går jeg helst sammen med flere, tar taxi eller kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ganske mørkredd, og til tider husredd.
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er mørkredd, og er redd for å ikke vite hva som (potensielt) skjuler seg i mørket. Som en veldig "planleggende person", så liker jeg å ha oversikten.
Vi har som regel alltid døra låst, så fremt ikke ungene farer ut og inn og leker på dagtid. Å ha den låst gjør meg trygg, for da ligger jeg ikke å spekulerer på om noen har sneket seg inn. Mannen er litt glemsk der, og merker jeg at den står åpen på kvelden så må jeg sjekke litt i huset at det ikke er noen på potensielt "skjulte" steder. Vi har et langt hus, da alt er på en flate, og det er både fordeler og ulemper ved det. En ulempe er avstand mellom noen av rommene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|