Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Romantisk stil på soverommet vårt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 08:30   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Romantisk stil på soverommet vårt

Vil så gjerne ha det men trenger litt tips.

Ser for meg en blomstrete tapet og lyskrone men hva mer?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 08:35   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk stil på soverommet vårt

Laredoute har veldig mye fint sengetøy/tepper i den romantiske stilen, som kanskje kan virke inspirerende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:26   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med et speil på veggen, med en pen ramme?

Her er et forslag:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:31   #4
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Så spennende å være i tankeprosessen!

Jeg ville ha valgt helt lyse flater på vegger og det meste av interiør og brukt blonder/blomster og lyse farger på tekstiler og stæsj. Da står du fritt. Både nå og senere. Eventuelt la en vegg være tapet med dekor....Eller lage et hodegjerne til sengen med stoff som gir et romantisk preg? Hmmm...tankene løper her....

Puter, lys, speil, sengeteppe, gardiner.....ja.....det er mye å ta av! Lykke til!

Gammel 10-03-07, 13:02   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Når det skal pusses opp mer her, skal Amor få veilede.

Gammel 10-03-07, 13:11   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kanskje du kan få noen tips hos Laura Ashley.

Sist redigert av Benzo : 10-03-07 kl 13:11. Årsak: En liten skrivefeil
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:23   #7
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mitt soverom er veldig minimalistisk, men har brukt papirlamper og panelgaridiner i papir. Blir veldig varmt og man får litt "lykt" assosiasjoner til lampen.
Har også himmel når jeg skal dra på litt..hehe. Blir stramt og romantisk på en gang

Ville hatt et lyst rom med feks veggen bak sengen i en roligere farge. Også er det fint med levende lys og kanskje en og annen gammel ting hvis man har sansen for det litt rustikke.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:09   #8
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også pusse opp hele huset. Og blomstene på soveromstapeten skal UT! :grøss:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:17   #9
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vil så gjerne ha det men trenger litt tips.

Ser for meg en blomstrete tapet og lyskrone men hva mer?

Jeg ville slått fra meg blomstrete tapet. Kanskje én vegg, men ellers ensfarget. Dersom man skal ha en romantisk stil, kan det bli litt for mye dersom det blir for mye dill, blomster og blonder, og da går man fort lei. Tror jeg.

Lysekrone er fint ja! Kanskje blomstrete sengeteppe, hvitt sengetøy. En hvit eller sølmalt stol i "barokk"-stil?

Her er litt inspirasjon....

Gammel 10-03-07, 15:25   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

..sånn ville jeg gjerne hatt!!

Gammel 10-03-07, 18:34   #11
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips.

Blir bare en vegg med tapet ja, ikke hele rommet.

Gammel 10-03-07, 19:08   #12
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg ville slått fra meg blomstrete tapet. Kanskje én vegg, men ellers ensfarget. Dersom man skal ha en romantisk stil, kan det bli litt for mye dersom det blir for mye dill, blomster og blonder, og da går man fort lei. Tror jeg.

Lysekrone er fint ja! Kanskje blomstrete sengeteppe, hvitt sengetøy. En hvit eller sølmalt stol i "barokk"-stil?

Her er litt inspirasjon....

Likte den jeg, noen tips om hvor jeg kan finne en lignende?

Gammel 10-03-07, 19:57   #13
Chablis
Drømmer

Standard

En sånn stol kunne jeg tenke meg, må bare trekke den om litt.

En sånn lyskrone

Gammel 10-03-07, 20:46   #14
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Likte den jeg, noen tips om hvor jeg kan finne en lignende?

Stolen som er avbildet er fra Riviera Maison (er og blir min favorittbutikk ) . De selger varene sine gjennom en agent i Norge som heter SH Interiør AS.
Vanskelig å finne slikt i Norge uten at det koster det hvite ut av øyet, men jeg tror JEG ville forsøkt å finne en brukt rokokko-stol som jeg ville malt i enten hvit eller sølvfarge og trukket i et stoff jeg liker.

Gammel 14-03-07, 21:00   #15
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg var på IKEA Slependen for noen dager siden. Der hadde de redd opp hvit Hemnes seng med et småbomstrete sengetøy med matchende sengeteppe, store pynteputer etc. Det var faktisk riktig så søtt og romantisk uten å vippe for mye i noen retninger. Til og med jeg vurderte det et lite øyeblikk og jeg liker egentlig en litt mer minimalistisk og stram stil. Hvis du har en IKEA i nærheten ville jeg sjekket det ut. Send meg evt. en pm hvis du vil at jeg skal lete etter bilder på IKEA's nettsted og legge ut.
Lykke til iallefall - interiøret på et soverom er viktig

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 21:53   #16
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Det var kjapt pm'et Minni. Var inne og lette på IKEA sine sider. Fant ikke sengesettet eller pynteputene. Men jeg fant heldigvis sengetepper. Var desverre ikke noe godt bilde av det men jeg håper det gir deg en lite idè. Here goes:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=30112727

jeg fikk ikke til å legge inn bildet

Gammel 14-03-07, 21:57   #17
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Standard

Denne puten passer også til
http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=20112638

Gammel 14-03-07, 22:00   #18
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Standard

Denne puten lå også i utstillingssengen

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=70114263

Gammel 16-03-07, 10:19   #19
Qlio
Nybegynner

Qlio sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Qlio har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vil lage en slik sengehimmel som vist over, men hva kan man bruke når man skal feste den/henge opp? *superromantisk*

Gammel 16-03-07, 10:32   #20
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Se på denne sengen da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.