|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jakten på den perfekte røde ullgenseren har fått meg til å innse at det er utrolig mye strikkeklær i akryl ute i butikkene. De kan se fine ut, men med en gang jeg kommer helt bort eller tar på plagget, så kjenner jeg den at det er helsyntetisk eller ihvertfall mye akryl innblandet. Jeg liker ikke sånne plagg i det hele tatt, syns de kjennes ekle ut og nupper og er i det hele tatt ikke det samme som naturmaterialer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker ikke så ofte, men jeg sjekker alltid på slike plagg som du nevner.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg kjøper aldri plagg med mye akryl i. Noen få prosent kan gå an, men blir det for mye er det håpløst.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Akryl orker jeg ikke. Jeg sjekker ofte hva som er i ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg kjøper ikke akryl, verken til meg eller ungene. Det er bare fælt. (Men jeg tror ungene har noe strikkeklær med garn med akrylblaning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid, og velger som regel bare naturmaterialer. Men, med litt større strikkeplagg av type strikkekåper, aksepterer jeg litt akryl (noen få prosent), fordi det gir litt bedre hold i plagget og forhindrer at det blir formløst etter kort tid. Spesielt hvis det er løst strikket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Det betyr mye. Det kan alltids være et par prosent med akryl eller lignende i en genser, men det skal være mest mulig naturmateriale.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid og kjøper ikke klær med akryl. Prøver igrunnen å unngå det helt, da jeg synes det er 'ekkelt' rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg vil helst at "ull-plagg" virkelig er ull og ikke akryl. Men etter hvert har jeg resignert litt og kjøpt type "strikke jakke" i akryl. Mest fordi det er det letteste å få tak i og på mange måter det mer lettstelt enn ull og holder litt bedre på fasongen. Tipper det har noe med pris å gjøre? At butikkene er fulle av akryl og ikke ull? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg klarer ikke akryl, men har enkelte plagg med litt i - rett og slett fordi det noen ganger virker umulig å hoste opp ting uten.
![]() |
#12 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Nydelig genser, Harriet! Dette er dyre greier, antagelig?
![]() |
#13 |
audio, video, disco
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Blæh, Harriet, nå fikk du meg til å kikke på Birna. Se på denne, da:
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Materialene betyr mye. Rene akrylplagg kjøper jeg aldri, dvs det har vel skjedd i vanvare noen ganger og det blir aldri bra. Men det trenger ikke være ren ull/bomull, ofte er blandingskvaliteter bedre. Det må også kjennes solid og godt ut, noen klær gnistrer jo nærmest eller mister fasongen hvis man tar på dem. Jeg vil heller ha færre plagg av god kvalitet enn mange håpløse.
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?De eneste gangene jeg sjekker lappen for å se hvilket materiale de er lagd av, er ved kjøp av strikkaplagg. Jeg er ikke glad i plagg med mye akryl, og unngår konsekvent det. Av samme grunn har jeg veldig få kule strikkaplagg.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Og se på denne kjolen!
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?
Hysj med deg!
![]() |
#19 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Har de sånn kjole med V-hals?
![]() |
#20 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid, nøye. Jeg lukter død hest i visse stoffer, så har et plagg jeg kommer til å svette det aller minste i for mye av disse så er det et stort NEI.
![]() |
|
|