|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Er alle Mei-Tai-ene ekte?Jeg gjorde et søk på finn på Mei-Tai, og ser at de ser jo veldig forskjellige ut. Selve "firkanten" eller bærestykket, eller hva det heter, har jo forskjellig form, og snorene, er jo alt fra tøyremser til mer stuffet sele.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Mei-tai er jo ikke et "merke", men en type bæretøy, så de kan nok se like forskjellige ut som den ene bæreselen gjør fra den andre. De er jo laget på samme prinsippet alle, med et bakstykke og to sett stropper.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Meitai er bare typen bæresele. Dermed er det en meitai dersom den har et bærestykke med fire remmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Mei tai er det kinesiske navnet på en intenasjonal bæresele, og finnes i alle typer og former. Felles er et bærestykke med 4 remmer som skal knytes.
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Men jeg har sett annonser med titler som "orginal Baby Hawk Meitai"? Er det ikke noen som er sikrere og bedre enn andre?
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Er det noen som har erfaring med Meitai vs Ergosele?
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Det finnes jo noen merker også, vi har en fra Tett-i-tett eller noe, som ble solgt i en "bæretøybutikk". Den er skikkelig god, har prøvd noen andre hjemmesydde også, men de er ikke like gode til min kropp.
![]() |
#9 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?
Baby Hawk refererer da til en bestemt produsent. Jeg tror jeg har en eller to Baby Hawk Mai Tai'er, om jeg ikke husker feil. De var for noen år siden en anerkjent produsent. Nå må jeg innrømme at jeg ikke er orientert på det området lengre ... Den gang (og kanskje nå også?) hendte det nok at noen syersker kopierte de kjente merkene og kanskje solgte dem som det, for å kunne ta mer for dem. Sist redigert av ElinM : 04-09-14 kl 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Jeg har hatt et par fra Baby Hawk. De framstod veldig solide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Babyhawk sine er gode, men det synes jeg mei taier er generelt så lenge de har godt polstrede seler. Jeg har også en veldig enkel med upolstrede seler, den har lavere bærekomfort (men blir veldig liten sammensnurpet og er hendig å ha i veska).
![]() |
#12 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?
Manduca kan du ha i kryss, veldig god på med mange mmuligheter.
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Babyhawk er et merke, en enkel og grei variant. Jeg har en meitai som er virkelig helt nydelig både utseendemessig og mhp komfort, jeg skal se om jeg finner produsenten.
![]() |
#14 |
Tatt på
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Jeg har hatt både Ergo og Mei-Tai (sydd av ei venninne) og foretrakk Ergoen fordi det gikk kjappere å ta på seg Ergoen. Nå har ikke jeg det problemet at jeg er for smal, så den satt godt på og gnagde ikke.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Jeg har foretrukker sjal og mei tai fremfor formsydde seler. Mens mannen har foretrukket formsydde seler, både grunnet enkelt design og at de er enkle å ta på. Så kommer det jo an på alder på barnet også. Formsydde bæreseler som ergo er egentlig ikke så gode til nyfødte, selv om noen kommer med spesielle innlegg til nyfødte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Det finnes mange merker MeiTai, noen bedre en andre. Jeg elsker min TittTei, men de tror jeg ikke syes lengre.
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?Babyhawk er hvertfall et solid og godt merke!
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er alle Mei-Tai-ene ekte?MeiTai er helt klart det bæretøyet jeg har brukt lengst og mest. Vi har i tillegg en Patapum (som er av likt prinsipp som ergo) - begge ble brukt lenge, men MeiTai'en var enklere å få med seg, i all den tid den var ganske liten sammenrullet.
![]() |
|
|