|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Merkelapper til klærJunior begynner i barnehage om litt over en måned. Jeg trenger verdens beste merkelapper, som fortrinnsvis ikke må strykes på, og som varer evig. :storforlangende:
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg kan ikke noe om klistrelapper som varer evig, men av påstrykningslapper (om du til slutt ender opp på det alikevel), så syns jeg de fra Askeladden er best. Vi prøvde et annet merke nå sist siden barnehagen da fikk noe av pengene, men de er ikke på langt nær like gode.
![]() |
#3 |
Ad astra
|
![]() Sv: Merkelapper til klærTakk for svar, kan godt hende jeg ender opp med strykelapper, men håper i det lengste å slippe....Kan stryke, men ser for meg at det vil ta en god helg å stryke på smått og stort...
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg synes klistremerkene fra askeladden også holder godt i vask. Jeg fester dem da på merkelappen til klærne.
![]() |
#5 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg har arvet ett lass med klær merket med askeladden sine klistremerker, og de sitter like godt de altså. Noe godt vasket også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Merkelapper til klærVi bruker Nordic print og er fornøyd med de. Har strøket på en million lapper i klærne til ungene nå, og brukte klistrelappene på de plaggene som ikke fikk strykelapp. Klistrelappene tåler som regel vaskemaskin ganske godt.
![]() |
#7 |
Drømmer
|
![]() Sv: Merkelapper til klærwww.presis.no Holder godt i vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg fikk forresten anbefalt dette: http://www.navnestempel.no/ av en bekjent. Har ikke prøvd selv da.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Merkelapper til klær
Noen som har prøvd dette? Hvis det virker i praksis må det jo være fantastisk enkelt og greit.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Merkelapper til klærHun som fortalte det hadde merket en drøss med klær med det men jeg vet ikke om hun har vasket de enda da.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Merkelapper til klær
Det var det jeg også tenkte kunne være et problem.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg har nettopp strøket på et lass med klær til Knerten, og lover meg selv: MERKEPENN!
![]() |
#15 |
Ad astra
|
![]() Sv: Merkelapper til klærTusen takk alle sammen - da prøver vi klistrelapper fra Askeladden, i kombinasjon med merkepenn for yttertøy og sko...
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg har nettopp fått lapper fra presis.no, men har ikke testet i mange vask.
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Merkelapper til klærJeg bruker kun klistrelappene fra Askeladden til alt. Hender en lapp på ei jakke kan falle av i vask, men da er det på med ny. Når jeg setter dem direkte på sånne vaskelapper som er i sidesømmene på klær så sitter de veldig godt i forhold til når en setter dem i nakken. Det er kun jakker stort sett jeg må merke om igjen av og til når lappene står baki nakken, men jakker merker jeg gjerne to steder uansett. Sidelappen og nakken. På bukser så brukes lappen i linningen å feste klistrelappen på. Strykelapper kuttet jeg ut for flere år siden. Vi har også en merkepenn i tillegg til dyrere yttertøy og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelapper til klærHar merkelapper men de blir ikke brukt, merker klærne med tusj :enkel: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelapper til klærBrukte en del stempel for noen år tilbake, ble ikke vasket av og ikke overført farge til klærne? Husker selvfølgelig ikke hvilket stempel det er, men kjøpte det sammen med merkelapper til å stryke på og klistrelapper.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Merkelapper til klærDu kan bruke merkepenn på alt som har lapp. Det er mye greiere. Det er stort sett bare nødvendig med fornavn på klær i barnehagen. Jeg merker bare votter, jakker, sekker ol. med fullt navn og telefonnummer. Sånne ting man kan miste hvor-som-helst. En genser som henger i tørkeskapet eller til nød blir med et barn hjem trenger bare fornavn for å komme tilbake.
![]() |
Emneord |
barnehagestart, merkelapper |
|
|