Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg har bygget noe! Og storebrorrommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-10, 13:21   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bygget noe! Og storebrorrommet

Ikea har kommet med en ny barneromsserie som jeg liker veldig godt. Den heter Stuva og kommer i glade farger.

Spesielt godt liker jeg denne typen kombinasjonen med skuffer, hyller og benkeplate som de små kan bruke som pult. Det eneste problemet for oss er at de er 50 cm dype og rommet til storebror er veldig smalt og vi kan absolutt ikke ha noe dypere enn 40 cm der. Egentlig ikke det heller, i følge mannen.

Derfor gjorde jeg litt research for å lage en tilsvare hylleseksjon og i går handlet jeg hobbyplate til benkeplate oppå på byggevaren og en bokhylle fra Bestå på Ikea. Vi hadde en lav seksjon fra Bestå fra før og i dag er jeg nesten ferdig!

Skal kappe til og lage "toppen" på skuffene av furuplank, her skal det skjæres ut håndtak slik som på Stuva-serien, også skal jeg male de forskjellige skuffetoppene i festlige farger.

Storebror er knallfornøyd og såå stolt.

Slik ser det ut i dag:

Her må dere se for dere skuffetoppene i glade farger.

Resten av rommet. Han skal få halvhøy seng til jul slik at vi frigjør gulvplassen til lek.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 12-11-10 kl 13:29.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:24   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har bygget noe! Og storebrorrommet

Spennende

Gammel 12-11-10, 13:28   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Så fint det ble, du er flink!

Gammel 12-11-10, 13:29   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn, nå er det med bilder.

minibolle mai 2012
Gammel 12-11-10, 13:30   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takker. Det beste er at jeg har mekka den helt sjæl. Uten noe som helst hjelp.

minibolle mai 2012
Gammel 12-11-10, 13:31   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så flink du har vært Blir nok knall med glade farger!!

Gammel 12-11-10, 13:31   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lurt, det ble skikkelig fint.

Gammel 12-11-10, 13:31   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, du er bare helt rå! Hvor tar du den energien fra, sa du? Jeg har fremdeles våte drømmer om lillesøster-kommoden deres.

Gammel 12-11-10, 13:34   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

så utrolig kreativ du er. Jeg elsker IKEA og særlig når man tenker utenfor boksen.

Har du sett bloggen som heter Ikea hacks eller noe sånt. Folk som sender inn 'prosjekter' de har laget av Ikeating. Ikke alt er like flott og imponerende, men en kan få noen gode ideer.

Gammel 12-11-10, 13:36   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Så moro! Flinke jenta!

Gammel 12-11-10, 13:39   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

så utrolig kreativ du er. Jeg elsker IKEA og særlig når man tenker utenfor boksen.

Har du sett bloggen som heter Ikea hacks eller noe sånt. Folk som sender inn 'prosjekter' de har laget av Ikeating. Ikke alt er like flott og imponerende, men en kan få noen gode ideer.

Har sett ikeahacks ja, men sist jeg sjekket var det mye surr. Men tanken er jo genial.

Vi har forøvrig overskap (til over kjøleskap) på soverommet over senga (garderobe rundt senga-prinsippet) fordi de kommer i 60-bredder og det gjør ikke de som er i pax-systemet.

Mannen bare ler av meg når jeg sitter og leter febrilsk på ikea etter noe som har akkurat de målene jeg er på jakt etter.

Også kom jeg på at vaskemiddelskapet på vaskerommet er en blanding av bestå-dvdhylle og kjøkkenskapdører.

minibolle mai 2012
Gammel 12-11-10, 13:49   #12
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Du kan få komme her og bygge litt på barnrommet hvis du vil.

Det ble knalltøft, godt jobba.

Gammel 12-11-10, 13:51   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er!

Jeg har planer om å lage en smart ordning til kontoret av kjøkkendeler. Vi har en lang vegg der jeg vil ha både skap, hyller og to kontorplasser. Men det blir med planene så langt, som så mye annet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:09   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Wow, du er bare helt rå! Hvor tar du den energien fra, sa du? Jeg har fremdeles våte drømmer om lillesøster-kommoden deres.

Det er utrolig hvor mye energi man får av å bli helt klin kokos gal av å rydde leker. Det var overhodet ikke noe system på rommet hans så alle lekene havnet enten under sengen, i sengen eller i stua. Nå er det lettere å bare stappe alle lekene oppi skuffene og de han vil ha på utstilling plasserer han i hyllene.

Også leser jeg egentlig på eksamen.

minibolle mai 2012
Gammel 12-11-10, 14:18   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke energi av å irritere meg over flytende leker, jeg bare lukker døra.

Gammel 12-11-10, 14:22   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et IKEA kjøkkenskap på badet, til å ha håndkler og skittentøy. Det er todelt, så i nederste delen (med egen dør) har jeg fire trådskuffer, sånn at jeg til enhver tid har ferdig sortert skittentøy, og i øverste delen har jeg et kaos av håndklær, vaskekluter og ungenes pysjamaser. Særdeles fornøyd.

Gammel 12-11-10, 14:42   #17
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er så kreativ, flink og en energibombe!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:13   #18
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Så fint og kreativt!

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:33   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil jo bli kjempebra når fargene kommer på plass, så flink du er!

Gammel 12-11-10, 20:34   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Du er flink! Blir gøy å se det helt ferdig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.