Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Oppbevaring av gulrotmuffins

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 18:30   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppbevaring av gulrotmuffins

Jeg vil tro at gulrotkake i seg selv godt kan oppbevares på benken over natta, men hva med glasuren? Den inneholder jo ost, så hvis jeg pynter gulrotmuffinsene halvveis ferdig nå, må de kanskje stå kaldt?

Gammel 24-10-11, 19:06   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av gulrotmuffins

Jeg ville ha muffinsene i kjøleskapet. Eller fryseren. Jeg lager sjelden gulrotkake med glasur, men jeg tror den tåler frysing?

Gammel 24-10-11, 19:09   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glasuren må stå kaldt, ja.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:10   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fryseren? Nei, det er vel ingen vits i - gulrotkake blir jo bedre av å stå et par dager, synes jeg, og de skal spises allerede i morgen. Det er nok best å vente med glasuren til i morgen, også fordi det lett blir mye klin, og vi har begrenset med kjøleplass.

Gammel 24-10-11, 19:11   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du setter dem i en boks, så kan du kanskje sette dem ut på terrassen?

Gammel 24-10-11, 19:12   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det tar jo veldig kort tid å dra sammen den glasuren, da, det eneste er at smøret og osten bør være helt temperert. Hvis du skal ha den rett etter barnehagetid, hadde jeg faktisk målt opp det jeg skulle ha på morgenen og latt det stå ute til du kommer hjem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:51   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det tar jo veldig kort tid å dra sammen den glasuren, da, det eneste er at smøret og osten bør være helt temperert. Hvis du skal ha den rett etter barnehagetid, hadde jeg faktisk målt opp det jeg skulle ha på morgenen og latt det stå ute til du kommer hjem.

... men da er vi vel like langt hva osten angår? Smøret kan jo fint stå ute. Å sette dem ut i en boks var en god idé, Irma - med godt påsatt lokk; jeg tror søppelskjærene våre vil synes dette er tidenes festmåltid.

Gammel 24-10-11, 21:17   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en hel tråd dedikert til hva som kan skje med bakverk som settes ut på verandaen: http://www.foreldreportalen.no/forum...behold+rejoice

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:20   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me oppbevarer kaker i kjellaren. Der er det rundt 10 grader. Ostekake, gulrotkake, sjokoladekake, eplekake etc. Einaste som som går i kjøleskapet er bløtkaka og Oreokaka.

Gammel 24-10-11, 22:36   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg pleier oppbevare gulrotkake i kaketine i garasjen. Perfekt temperatur, slik bortsett fra midtsommers og midtvinters

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.