![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Barnas sikkerhet i bilI går ble jeg irritert da jeg skulle hente dattera mi i barnehagen... Sist redigert av Lommelun : 18-10-11 kl 22:45. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Skjønner godt at du reagerte, dette er selvfølgelig langt fra akseptabelt. Jeg ville nok faktisk bemerket dette, selv om jeg vanligvis er mer den som rister på hodet i (nogenlunde) stillhet.
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...
Kunne han ikke sitte når han var 4 år?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Det har sluttet overraske meg både hvor lite folk faktisk både vet, og er villig til å gjøre ift bilsikring.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Ad astra
|
Leste nok litt kjapt, mente det sto 4 måneder, derfor jeg stusset litt...
![]() |
#7 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Jeg skjønner at du blir oppgitt, men jeg skjønner ikke helt hva du får igjen for å rope ut om det her. Enten så må man nesten tråkke bort og si i fra til menneskene, eller så må man nesten bare puste med magen og la det forbigå. Selvfølgelig er det idioti, selvfølgelig er det galskap. Og vi kan alle rålle med øynene over idiot-foreldrene. Men det hjelper jo ikke. Om det opprørte deg så skrekkelig, så burde du sagt i fra til den det gjalt, ikke rope om det her etterpå.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Hva med å hive 2-3 unger inn i forsetet, ingen sikring? Ikke uvanlig det heller. De skal jo ikke så langt og ungene blir ikke enige om hvem sin tur det er.
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Som jeg sa så angrer jeg skikkelig på at jeg ikke sa noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Dette så jeg også i en bil som passerte meg her om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Joda, selvfølgelig. Jeg er bare grinete i dag og det gikk litt ut over deg. Jeg tror ikke FP er plassen - her sikres ungene i alle himmelretninger og er det noe folk her kan så er det bilsikring og mat. Et kjapt søk så er du med.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Det har jeg forsåvidt skjønt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ad astra
|
På Veslas skole har politiet jevnlig kontroller der hvor barna går inn til skolen/foreldre stanser og slipper av barn. Kontrollene er så grundige at de ber om å få se inne i bilen før ungene rekker å ta seg løs, og da kjenner de på seler osv. Folk som ikke sikrer = varierende grad av reaksjon, fra bot til streng reprimande - folk som sikrer = ros og smil til ungene som får en bedre forståelse av hvor viktig det er og hvor alvorlig politiet tar dette. Det er påminnelse, det...
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Det var en veldig god ide... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Her inne er det jo sånn at folk sitter bakovervendt til de er gamle nok til å kjøre selv, så dette er en befriende plass å være når det kommer til kunnskap og bevissthet rundt regler og sikkerhet.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Noen folk vet ikke bedre. Vi har et par naboer som plasserte ungene sine (3 år) på pute og med beltet under armen. Disse folka kjenner jeg godt, så da informerte jeg faktisk litt om hvor farlig det var. De var bare middels mottakelige, men nå har vi hvert fall ungene deres beltestoler. Det er bedre, men fremdeles ikke bra.
![]() |
![]() |
#17 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Jeg tror jeg kan toppe den der. Jeg så en far kjøre ut fra barnehagen, med datteren på fanget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bil...Jeg ser det hele tiden i barnehagen. Burde nok gått bort mange ganger, men synes det er vanskelig. En gang jeg hentet i barnehagen var det bare 2 biler rundt meg når jeg hentet. Begge bilene kjørte med 4åringer uten bilsete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Barnas sikkerhet i bilJeg ser slikt ofte, men sier ingenting. Det er særlig ved henting i barnahagen at noen får sitte i forsetet, andre ganger skal mange være med hjem og da er det ofte uten sikring.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Må si dere da er heldig som har politi som kan og vil prioritere dette. I vårt distrikt er det hverken penger eller vilje. Eller, det er vel mest pengene det går på... Omtrent aldri kontroller, ikke engang ved skolestart! Veldig synd for det trengs |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|