|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Mellomplagg i ullDa nærmer vinteren seg og jeg har mottatt streng SMS fra barnehagen at de helst ser at lille frøken har ull som både inner og mellomplagg.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Tilbud vet jeg ikke om i øyeblikket, men enten ullfrotte, ullfleece, hjemmestrikket eller krinkelull litt etter temperaturen på utsiden er fine plagg. Nå bruker plutt ullundertøy + en janus ullfrottedress eller en krinkelulldress. Når det blir kaldere blir det hjemmestrikket eller nøstebarn ullfleece som mellomlag.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.
Samme plaggene finnes i todelt utgave, ikke noe problem. Vi har litt begge deler.
![]() |
#6 |
Drømmer
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Naturbarnehagen poden gikk i var glad i ullfrotte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.
Vanlig fleece fungerer det også, men det er jo ikke like sikkert i forhold til flammer som ull og regulerer ikke varme og fuktighet fullt så bra. Jeg er veldig glad i ull på de små. Jeg synes jo ull er veldig lett å forholde seg til i vask. Akkurat like lett som fleece. Begge deler skal stort sett vaskes i maskin på 30-40 grader UTEN tøymykner. Tøymykner ødelegger fleece også. (Men nå har jeg såpass mye ulltøy i hus at det ikke akkurat gir meg noen følelse av å vaske plaggene separat).
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Brannfaren ja, det tenkte jeg ikke på.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Ville kjøpt regnbueull (jakke og bukse) fra f.eks Spar Kjøp eller www.krabaten.no. De kan kjøpes litt store og bruker flere år. Prinsesseull er også greit, Janus det også. Obs har også mye fra Janus. Liker også godt krinkelullen til Janus.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Hvis du synes det er pes å vaske ull, kjøper du ikke fra nøstebarn. Det er nemlig den eneste ulla omtrent som trenger særbehandling.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Nå går det stort sett kun i ull her, dermed vasker vi ofte ullklær, så det er ikke noe ekstra bry med ull synes jeg. Mellomlaget vaskes ikke så ofte, blir ikke skittent hos oss.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Prinseull har jeg vært godt fornøyd med som mellomplagg. I år har minsten fått dress i ullfrotté fra Stormberg. Den var billigere enn Janus, men virker minst like god. Ellers har vi et varierende utvalg, alt ettersom hva jeg finner på salg. Janus, Joha, Petit Bateau, Reflex, Krokofanten, hjemmestrikket...
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Mellomplagg i ull.flust.no har tilbud på både todelt og hel ulldress nå :-) Desverre har dressen hette, om jeg hukser riktig, så den blir litt dum under dress igjen. Vi har masse "mellomplagg" som vi bruker som hovedplagg. Name-it har kule ullbukser og dresser. Janus har plenty, Boco har bukser, Troll har både todelt og hel, Tom&Trine har... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mellomplagg i ull.Obs hadde stormberg ullfrote på tilbud sist uke. Sikkert noe igjen i noen størrelser ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Mellomplagg i ullRidder Slitesterk-serien fra Janus i krinkeull er både myk, finnes i fine farger, kan vaskes i maskin som vanlig, og koster ikke det hvite ut av øyet. Obs har godt utvalg, og du får både tak i heldresser og todelte sett.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Mellomplagg i ullStormberg sine ullfrotteplagg er gode. POP har også god ull. Janus er bra. Devold er bra. Stilongs har også noe. Det er i det hele tatt veldig mye fine ullplagg etterhvert, og heldigvis er det ikke lenger sånn at man kan velge mellom rødt, blått og rosa.
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Mellomplagg i ullkrinkelull fra Janus som mellomlag. Og tynn ullongs og ulltskjorte fra samme sted, eller pierre robert, POP, Kari traa eller lignende her.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Mellomplagg i ullJeg tror at min sønn har ullbukser i 90, samme med ullbodyer. Han er akkurat blitt 3 og er 95 cm lang. Stort sett bruker han 92 og 98 i klær. Han brukte disse ullklærne i fjor også da han var 2. Jeg synes Janus er litt stort i str, men vet ikke om det faktisk er det.
![]() |
#20 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mellomplagg i ullVille kjøpt 100. De er stor i størrelsen som oftest. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|