|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du husholdningsbudsjett? | |||
Ja, og synes det er veldig praktisk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 31,00% |
Ja, men ser ikke egentlig poenget |
0 | 0% |
Nei, men kunne ha trengt det |
26 | 26,00% |
Nei, det vil bare være merarbeid uten oppside |
43 | 43,00% |
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Spinnoff fra tråden om ting som gjør hverdagen enklere.
![]() |
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ikke nå, men har planer om å ta en mnd hvor jeg skriver ned absolutt alt som blir kjøpt i dagligvare/kiosk/bensinstasjon, helt ned til den minste tyggispakke. Bare for å se hvor mye som går til ræl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Hva inneholder et husholdningsbudsjett?
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Å, er det bare for mat? Da har vi ikke. Vi har bare en ca. sum som er satt av til det.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?
Det kan nok gi en aldri så liten vekker, ja. Jeg har tenkt at vi pr i dag har råd til det forbruket vi har, og at vi derfor ikke trenger å gi oss selv dårlig samvittighet.
![]() |
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Det er sant, vi har også råd til forbruket, men det er greit å bli litt bevisst på hva ting faktisk koster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, men jeg vet ca. hva jeg bruker i matbutikken hver uke.
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja, det har jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi bruker rundt 10000 mindre i måneden enn vi tjener, helt uten budsjett. Vi bare kjøper det vi trenger, og det som blir igjen går til sparing. Begge er sparsommelige av natur, så vi trenger ikke å bruke tid på å sette opp budsjett.
![]() |
#12 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja, vi har det. Begynte da vi kjøpte leilighet og økonomien var trang og har fortsatt med det. Nå er økonomien litt trang igjen og da er det gull verdt å vite hva vi må bruke og hva vi kan spare hver måned.
![]() |
#13 |
Glad
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja, selvfølgelig. (er jo økonom
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Har ikke.
![]() |
#15 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei.
![]() |
#16 |
Glad
|
Vårt budsjett inkluderer alt annet i husholdet, ikke mat.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Jeg vet ikke helt hva man legger i budsjett i denne forbindelse. Vi har ikke poster for klær og toalettsaker og reiser og sånn, men jeg har laget en ca. oversikt som er grunnlaget for hvor mye vi trekker til regningskontoen hver måned. Vi har fast månedlig trekk basert på samlede utgifter over året. Alle faste regninger og banklånet betales fra denne kontoen og resten er til disposisjon. Uventede regninger betales da fra pengene som er til disposisjon. Jeg synes ikke vi trenger mer oversikt enn dette, så da stemmer jeg vel nei, det ser jeg ikke hensikten med.
![]() |
#19 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, ikke budsjett, men en gang i blant forsøker vi å føre regnskap for å se hvor mye penger som egentlig går ut.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har et husholdningsbudsjett, bruker Excel og der skriver inn alt som kommer og alt som går ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|