|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sukkerfri marsipan-Hvor får man kjøpt det ? Er den i såfall noe god ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sukkerfri marsipanHelsekosten har, tror merket er Cavalier. Har ikke smakt den, men har store planer om å prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJeg har laget hjemmelaget marsipan ved å skolde mandler og skrelle dem, og så kjøre dem i foodprocessor med søtstoff (har brukt litt forskjellig) og litt eggehvite til jeg har fått ønsket konsistens.
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJeg prøvde det med sukrin, og det smakte i allefall helt forferdelig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Sukkerfri marsipan
Hva er tragant??
![]() |
#7 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Sukkerfri marsipanGeorgine- takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJa dette vil jeg og gjerne prøve. Elsker marsipan... men det kan jeg jo ikke spise i den form den fås på butikken. Og den i helsekosten, er den noe god? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJeg fikk oppskrift fra lavkarbolegen min på blant annet kransekake, som jo er mye det samme som marsipan. Det var bare kraftig redusert sukkerinnhold og så fruktose i stedet for sukker - ikke veldig-lav-karbo, men heller ikke noe kunstig søtstoff, og fruktose skal gi langsommere blodsukkerstigning enn vanlig sukker, pluss at fettet og proteinene i mandlene er med på å begrense stigningen.
![]() |
#10 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Sukkerfri marsipantakk for tips. Skal prøve det hvis jeg ikke får det til med Splenda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Sukkerfri marsipanflott- tusen takk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanLavkarbomarsipan: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJeg har brukt splenda og hvitt steviapulver av helt sukkerfritt, og så har jeg kjørt fruktose til melis i kjøkkenmikseren, og brukt det sammen med mandler også. Alt det har vært godt.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJeg lager marsipan - dvs, jeg lager cashipan (cashewnøtter) siden jeg ikke tåler mandler - som jeg søter utelukkende med hjemmelaget eplemos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipan
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sukkerfri marsipanJa, det går an! Jeg bruker litt Sukrin da, ser at en del ikke liker det, men det påvirker i hvert fall ikke blodsukkeret. Jeg må jobbe litt nå, men kan godt slenge ut litt oppskrifter etterhvert! Har ikke testet alle sjøl da, men det går jo likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|