|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Går "alle" knask og knep?Jeg har lest diskusjoner her inne om knask eller knep-runde. I vårt nabolag er det en alldeles fantastisk Halloween-vandring; finansiert av borettslaget. Vi har tenkt på dette som nok. Våre unger har ingen godteri-assosiasjoner knyttet til Halloween. Vi har heller ikke godteri om noen skulle finne på å ringe på hos oss.
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Mine har ikke gått til nå(6 og 3.5 år), men i år tror jeg at de skal få gå, for storebror har veldig lyst. Men jeg er ikke noen stor fan akkurat.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi deler ut til unger som ringer på (et par år var det så få som kom at jeg hadde oppsøkende virksomhet). Vi har spøkelsesfest, men mine har selv aldri gått noen runde.
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Min har ikke gått før men i år ville noen fra barnehagen ha han med seg.Jeg har sagt at vi får se det litt an, jeg er ingen stor fan av Halloween akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Bare til orientering. Det har aldri vært noen som har ringt på heller, så vi er ikke kjipinger som nekter å delta i en feiring.
![]() |
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Nei, mine har ikke gått. Men ja, vi har hatt godteri liggende de siste 2 årene og hatt et par stykker på døra. I år tror jeg ikke vi får noen på døra, men noe har jeg nok liggende i alle tilfelle.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg synes det høres ut som om dere gjør noe veldig hyggelig. Jeg synes fremdeles Knask eller Knep er noe skikkelig tull, men har hatt godteri de siste 4 årene fordi det er ventet i nabolaget. Ifjor gikk storebror, men igjen, bare fordi han får den forventningen via andre. Jeg synes ikke det er noen big deal å gå glipp av så lenge man ikke føler man er den eneste i nabolaget som ikke får gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Dattera mi er 12 år nå, og hun har egentlig aldri vært spesielt opptatt av Halloween. Vi bruker alltid å kjøpe inn godis til den dagen da. Jeg synes det er en fjolledag, men jeg gidder jo ikke å la det gå utover barn som synes en slik dag er gøy. Så alle som ringer på her, får litt snop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi hadde omtrent 60 barn her i fjor (ja, jeg tuller ikke). Bor i et nybyggerfelt med omtrent bare barnefamilier. Mine to har aldri gått før, men frøkna var nok litt snurt i fjor da hun så flere kjente som kom på vår dør.
![]() |
#12 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?I nabolaget her er det så mange av ungene som har hevet seg på knask eller knep-bølgen at i år skal vellet arrangere halloweenfest for alle som vil. Dessverre er nok mine for små til å være med på det, for det foregår på kvelden, så i stedet for å være med der har vi avtalt med noen andre foreldre at våre barn går en runde sammen før barne-tv.
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Eldste på 9 går ikke. Det er ingen Halloween tradisjon her vi bor, så vi har heller ikke fått noen unger på døren denne dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Mine er 3 og 5 og har ikke gått før og skal ikke gå i år heller. Regnet med at det kom til å bli mas om å gå i år, så jeg sa at de kunne velge mellom å gå en runde eller invitere til en fest istedenfor. Og da ble det jo så klart fest.
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi gikk fra å være helt i mot all markering til å plutselig eie eget hus og gi etter fullstendig. Storebror gikk første gang i fjor, i år går begge ungene. Det er utrolig stemningsfullt og morsomt og jeg skal være heks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Her gjør "alle" det ja. Jeg har gitt opp og utstyrer ungene med gresskarbøtter og utkledningstøy. Og har ei skål med diverse i gangen.
![]() |
#17 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Nei, det er litt opp og ned her, enkelte år har vi ikke hatt noen på døra i det hele tatt, men andre ganger har det vært mange.
![]() |
#18 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Snuppa går om hun er hos pappan sin. Der er det mange andre som går i nabolaget også.
![]() |
#19 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har pleid å få besøk av en 5-7 grupper, så 'noen' er det. Storesøster har gått i noen år, og snakker såpass mye om det at i år skal lillesøster på snart 5 få lov til å kle seg ut og ringe på hos de nærmeste naboene.
![]() |
|
|