|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
![]() |
![]() Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: bekymringsmelding til barneværnet... skal - skal ikkeJeg synes ikke dette høres greit ut, men barnevernsmat synes jeg heller ikke at det er (hvis det ikke er flere ting som er ugreit i heimen). Barn er så forskjellige, noen er mer selvstendige enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: bekymringsmelding til barneværnet... skal - skal ikkeDen var vrien. Vangligvis sier jeg at ved tvil så la den komme barnet til gode. Jeg synes ikke dette høres bra ut, men jeg var jo alene hjemme selv i den alderen, men da med naboer jeg gikk inn og ut hos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, og jeg synes at dersom du har en dårlig magefølelse så er det bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg synes ikke dette er barnevernsmat. Men jeg er enig med Teofelia. Vent litt og se, skjer det flere ting du stusser på, så kan det jo samlet sett være nok til å kontakte barnevernet.
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Tja. Tvilstilfelle. Jeg tror ikke jeg ville reist fra 02-modellen så lenge neste år, selv om hun er tøff og selvstendig. (Det hadde nok stått mer på oss enn på henne, og litt hvis-om-at-noe-skjer...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg synes det er et viktig poeng å vurdere om dette er en enkelthendelse som du stusser over, eller om det er siste hendelse av en rekke som gir deg dårlig magefølelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Tja. Stort sett er svaret ja hvis noen er i tvil om de skal sende bekymringsmelding. Her hadde jeg ikke gjort det tror jeg med mindre det er mer som gjør at magefølelsen er dårlig. Jeg synes dette er på grensa, men ikke så langt over grensa at det er helt uforsvarlig. Det kommer litt an på hvor man bor også. Jeg har en 9,5-åring selv. Jeg kunne fint latt han være alene en kveld, men jeg vil ikke la han sove alene ennå. Jeg er for min del usikker på når jeg vil synes det er greit at han sover alene et par timer før vi kommer hjem. Det er ikke sikkert det er så lenge til heller, jeg vet rett og slett ikke. Men nå blir vi sånn til at vi i en sånn situasjon garantert hadde hatt semi-barnevakt i en av naboene som holdt øye med huset. Det har vi forsåvidt allerede gjort i et kortere tidsrom.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg ser ikke problemet, men jeg har en 12 åring som er meget selvstendig og har vært det lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg synes ikke dette er noe problematisk. 10 åringer er ulike, og foreldrene hadde vel ikke latt han være hjemme om han ikke ville?
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
![]() |
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?takk for innspill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Nå har ikke jeg 10 åring selv, men det er ikke så veldig langt unna.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Min 9,5-åring får lov til å sykle alene til kamerater. Han får gå hjem fra SFO når han vil. Han får bruke mikrobølgeovnen når han er alene hjemme, men ikke stekovnen. Han får være hjemme alene en hel dag. Han får være hjemme alene på kveldstid, men ikke etter han har sovnet uten at noen av naboene har overoppsynet med huset. Han tar bussen alene til byen, går gjennom sentrum til fritidsaktiviteter selv. Han kan passe lillebroren utendørs, men vi reiser ikke noe sted når det er han som ser etter han.
![]() |
#15 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg har en tiåring - en 2000-modell. Hun er helt klart i stand til å være hjemme seks timer alene, men det er nok jeg som har sperrer mot at hun skal være alene på kvelden så det har hun ikke vært enda. Jeg er ikke helt sikker på om jeg husker riktig, men jeg tror faktisk at hun og storebroren på 12 var alene hjemme i sommer da vi dro på harryshopping til Sverige fordi de ikke ville være med - altså et par timers kjøretur unna. Svigerfar bor i byen og han visste at de to eldste ungene var hjemme, de hadde hatt det helt fint og hadde ikke kjent behov for å ringe til farfaren sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Har barnet tlf. er trygg og det finnes steder å henvende seg for h*n om noe uforutsett skulle skje er dette innenfor grensene til adekvat ommsorg.
00 04 10 Sist redigert av era : 29-10-11 kl 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Litt på siden, men her i huset er barna hjemme alene i ferier. Det er fra kl 8 til 15, de første par timene sover de. vi har ingen avtale med naboer ang dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Jeg er ganske hønemor av meg, så ville nok ikke reist bort sånn selv - men det vet jeg forsåvidt ikke da sønnen min bare er 8 år - nå er ikke han noen tøffing så ville jo ikke reist fra han da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Personlig opplever ikke jeg dette som ille. Men det skal lite til for å tippe det over til ille for å si det slik. Hvis man har mobil, og har mulighet til å reise ved opprigning (de må jo ha hatt en måte å kommet seg hjem på selv om de drakk?) så tenker jeg at dette er helt kurrant.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Bekymringsmelding til barnevernet ... skal - skal ikke?Min tiåring ville ikke hatt et problem i verden med dette. Ikke jeg heller. Broren kunne overhodet ikke vært alene slik da han var ti. |
![]() |
![]() |
Emneord |
bekymring, fiskepinner, omsorgssvikt |
|
|