Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Da damene dro

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 20:29   #1
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da damene dro

Jeg så akkurat reklame for "Da damene dro." Er det litt arrangert, eller er det slik at en del mennesker ( i dette tilfelle er det jo menn, da) har så lite grep om husarbeid og det å ta seg av ungene?
Kjenner at jeg føler på at en del ting virker litt konstruert, for at det skal bli god tv av det. Hva tror dere?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:36   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Da damene dro

Jeg fulgte med på den første sesongen, og der tror jeg endel av mennene ikke var vante med å være hjemme og stelle med hus og unger. De jobbet hovedsaklig med fiske. Men det er jo klart at de viser mer av enkelte familier enn andre, for å se vanlige folk er dårlig tv.

Gammel 28-10-11, 21:23   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De velger seg vel lokalsamfunn med omhu. Og det er jo vanlig med et mye mer tradisjonelt kjønnsdelt samfunn på landsbygda enn i byene, spesielt hvis det er steder hvor mennene er mye borte i perioder.

Gammel 28-10-11, 21:25   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så første runde av den serien. Jeg synes egentlig den endte ganske rørende. Mennene hadde jo vært ganske fraværende for ungene, men man så jo at de fikk et tettere bånd i løpet av de dagene. Eller så klarte tv å klippe det slik.

Jeg har sett den omtalte reklamen og holdt på å dette av stolen av han som mopper teppet.

Gammel 28-10-11, 21:26   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok grundig redigert, men utover det er det vel ikke til å komme fra at det finnes nok av hjem der den ene parten tror at det finnes en gud som fjerner de skitne sokkene fra badegulvet og den andre parten tror at bilen går på evigvarende diesel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:28   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Dette vet jeg mer om etterhvert da søsteren min bor i bygda som skal være med i år.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:51   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor er det fra i år? *ikke fulgt med*

Gammel 28-10-11, 21:53   #8
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hvor er det fra i år? *ikke fulgt med*

Fiskeværet Laukvik.

Gammel 01-11-11, 20:01   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Standard

Nå begynner det. Tenkte jeg skulle gløtte litt mens jeg rydder stua før visning.

Gammel 01-11-11, 20:09   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

... og den andre parten tror at bilen går på evigvarende diesel.

Hæh? Gjør den ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 20:28   #11
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Dette skal jeg ihvertfall følge med på, gøy er det.
Spesiel gøy siden dette er 30 minutter unna.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 20:29   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett på den første halvtimen, og kjenner at jeg er i ferd med å dø litt her, av flauhet. Menn som men rå latter gleder sæg te at kvinnfolkan fer, og kvinner som skadefro snøfter at e sku no ha lik å vorr flua på væggen når han ska byinn å leit ætter alt her heime.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:16   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har sett på den første halvtimen, og kjenner at jeg er i ferd med å dø litt her, av flauhet. Menn som men rå latter gleder sæg te at kvinnfolkan fer, og kvinner som skadefro snøfter at e sku no ha lik å vorr flua på væggen når han ska byinn å leit ætter alt her heime.

Her er jeg også. Og så å si, med stolthet i stemmen, at da de kjøpte ny vaskemaskin hadde hun sørget for at mannen ikke fikk lært seg hvordan den fungerer. Jeg blir helt matt!

Gammel 01-11-11, 21:18   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Her er jeg også. Og så å si, med stolthet i stemmen, at da de kjøpte ny vaskemaskin hadde hun sørget for at mannen ikke fikk lært seg hvordan den fungerer. Jeg blir helt matt!

Hæh? De må vel finne noen gode eksempler når de skal lage tv åpenbart. Hva slags tanker har man om en annen hvis man ikke tror han kan skru på vaskemaskina?

Gammel 01-11-11, 21:20   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vaskemaskina på et rom som mannen min ikke kommer seg inn i. Jeg kunne bodd i Laukvik!

Gammel 01-11-11, 21:23   #16
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg så på idag,og ble igrunnen litt småirritert på de damene som satt og sa at mannen nok ikke kom til å klare noenting,"han kommer ikke til å huske å kle på ham",liksom,tror de mannfolka er fullstendig tomsinger,tro?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:24   #17
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Standard

Enig, Rabbit. Skjønner om ikke mennene bidrar mer dersom kvinnene møter dem på den måten.

Gammel 01-11-11, 21:26   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg har vaskemaskina på et rom som mannen min ikke kommer seg inn i. Jeg kunne bodd i Laukvik!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:26   #19
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Var det samme som fortalte at hun hadde to bokser med vaskepulver, en til hvert bruk, og som stolt sa at hun kom IKKJE til å fortelle manne hvilken boks man brukte til hva, kanskje?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:27   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser vanligvis svært lite tv, men i dag fikk jeg med meg de siste 15 min av dette. Men jeg skjønner ikke vitsen med programmet? Hva er det de ønsker å formidle? Jeg ble bare sur.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.