|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Da damene droJeg så akkurat reklame for "Da damene dro." Er det litt arrangert, eller er det slik at en del mennesker ( i dette tilfelle er det jo menn, da) har så lite grep om husarbeid og det å ta seg av ungene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Da damene droJeg fulgte med på den første sesongen, og der tror jeg endel av mennene ikke var vante med å være hjemme og stelle med hus og unger. De jobbet hovedsaklig med fiske. Men det er jo klart at de viser mer av enkelte familier enn andre, for å se vanlige folk er dårlig tv.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Da damene droDe velger seg vel lokalsamfunn med omhu. Og det er jo vanlig med et mye mer tradisjonelt kjønnsdelt samfunn på landsbygda enn i byene, spesielt hvis det er steder hvor mennene er mye borte i perioder.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Da damene droJeg så første runde av den serien. Jeg synes egentlig den endte ganske rørende. Mennene hadde jo vært ganske fraværende for ungene, men man så jo at de fikk et tettere bånd i løpet av de dagene. Eller så klarte tv å klippe det slik.
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Da damene droDet er nok grundig redigert, men utover det er det vel ikke til å komme fra at det finnes nok av hjem der den ene parten tror at det finnes en gud som fjerner de skitne sokkene fra badegulvet og den andre parten tror at bilen går på evigvarende diesel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
![]() Sv: Da damene droHvor er det fra i år? *ikke fulgt med*
![]() |
#9 |
jabbsaft
![]() Sv: Da damene droNå begynner det. Tenkte jeg skulle gløtte litt mens jeg rydder stua før visning.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Da damene droDette skal jeg ihvertfall følge med på, gøy er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Da damene droJeg har sett på den første halvtimen, og kjenner at jeg er i ferd med å dø litt her, av flauhet. Menn som men rå latter gleder sæg te at kvinnfolkan fer, og kvinner som skadefro snøfter at e sku no ha lik å vorr flua på væggen når han ska byinn å leit ætter alt her heime. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Da damene dro
Her er jeg også. Og så å si, med stolthet i stemmen, at da de kjøpte ny vaskemaskin hadde hun sørget for at mannen ikke fikk lært seg hvordan den fungerer. Jeg blir helt matt!
![]() |
#14 |
maler
|
Hæh? De må vel finne noen gode eksempler når de skal lage tv åpenbart. Hva slags tanker har man om en annen hvis man ikke tror han kan skru på vaskemaskina?
![]() |
#16 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Da damene droJeg så på idag,og ble igrunnen litt småirritert på de damene som satt og sa at mannen nok ikke kom til å klare noenting,"han kommer ikke til å huske å kle på ham",liksom,tror de mannfolka er fullstendig tomsinger,tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Da damene droEnig, Rabbit. Skjønner om ikke mennene bidrar mer dersom kvinnene møter dem på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
Var det samme som fortalte at hun hadde to bokser med vaskepulver, en til hvert bruk, og som stolt sa at hun kom IKKJE til å fortelle manne hvilken boks man brukte til hva, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Da damene droJeg ser vanligvis svært lite tv, men i dag fikk jeg med meg de siste 15 min av dette. Men jeg skjønner ikke vitsen med programmet? Hva er det de ønsker å formidle? Jeg ble bare sur.
![]() |
|
|