|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har mitsubishi, og er veldig fornøyd med den. Vi valgte den fordi den skal være god på kulde ned mot -25 grader. Vi har hatt den ett år, og har spart i snitt 25% strøm hver mnd. Den sleit litt i vinter når det var minus 25 og mer over en lenger periode. Men da brukte vi peisen i tillegg. Den stoppet ikke opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?
Takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har mitsubishi kirigaminine, av samme grunn som over, den virker ned mot minus 25. Og kanskje aller viktigst for meg, den har konstant varme, ikke konstant COP faktor. Det betyr at den avgir like mye varme selv om det er blitt kaldere, riktignok bruker den da mere strøm, men det er greit syns jeg.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har kirigamine vi også. Mamma og pappa og den ene brodern til mannen har samme pumpa og er også fornøyde. Jeg synes ikke den bråker, den lager litt blåselyd, men det plager ikke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har toshiba. Husker ikke hva den heter, men det er den som er laget for ekstra kaldt. Den virket fint når det var på det kaldeste i fjor (-30), med litt tillegsfyring i peisen på de aller kaldeste dagene. Den bråker litt, men jeg er immun mot sånn susing, så jeg bryr meg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har Chofu og er kjempefornøyde med den. Den er på 9,7 kw, og fungerer derfor godt selv om tempen synker ned mot -30.
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi er veldig fornøyd med vår ja. Vi får fordelt varmen mye bedre i hele huset enn ved kun vedfyring og vifte i taket.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi varmer bare opp en etg på 75 m2, så vi har en modell som passer til det. Vet ikke hvor mange kw den er på. Men vi trenger ikke stoppe den når det blir kaldt nok ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har 2 stk Panasonic. 1 er ekstra stor og har 2 innedeler. Vi har altså 3 innedeler. Vi har mange etasjer som ikke er åpen imellom. Vi er fornøyd. Men på ekstra kalde dager, over minus 10, fungerer de ikke så bra, som de fleste andre varmepumper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har også krigamine. 6,4 tror jeg. Den har spart oss for masse strøm, varmer opp hele etg på 143 kvm. Selv i vinter da det var under 20- ute. Den bråker ikke, verken inne eller utedelen. Vi kunne ikke vært mer fornøyd.
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Jeg tror vi betalte rundt 25000 inkludert montering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den har vi også, og den varmer opp to etg, (tilsammen 140 kvm, men minus 2 bad på 10 kvm hver
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi fikk installert en Mitsubishi Kirigamine 6,6 nå i høst, og så langt er vi kjempefornøyde. Valget falt på den pga vi har kalde vintre her (15-20 minus er ganske vanlig vinterstid) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Kan du anbefale en varmepumpe?Vi har Toshiba, og vi ga noen og tjue tusen for den. Den suser litt, men ikke plagsomt, synes jeg, og strømforbruket har gått ned med rundt 30 % siden vi fikk den (sammenlignet med fjorårsforbruket). Jeg er veldig fornøyd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Er noe med det der å fyre opp ja.
![]() |
|
|