Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bokpriser ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 20:27   #1
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bokpriser ...

Min mor ønsker seg isprinsessen av Läckberg da hun har tenkt å begynne på denne serien. Fin julegave tenkte jeg Men, jeg synes å huske at denne boka var ganske rimelig en stund, men nå koster den nesten 400 overalt jeg sjekker. Hadde ikke tenkt å bruke så mye på en "gammel" bok... Er dette normal bokprispolitikk. Selge billig når de er ganske ferske og dyrt senere? Har opplevd det samme med Harry Potter bøker. Hun vil ikke ha pocket.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:49   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bokpriser......

"Vil ikke ha pocket"? Jeg hadde kjøpt pocket likevel. Koster 129 kr på bokklubben.no.

Gammel 08-11-11, 21:43   #3
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Bokpriser ...

Som bokorm sier, så er den ikke tilgjengelig i innbundet utgave lenger.

Men til spørsmålet ditt: Først kommer en bok i innbundet utgave, ligger ofte på 350-400 kr. Førsteutgivelser får en fastprisperiode som omfatter utgivelsesåret og fram til 30. april neste år. Det er ikke lov til å gi mer enn 12,5% rabatt i denne perioden. Ofte blir det tilbud på den innbundne utgaven når den ikke lenger er bundet av fastprisavtalen. Men det er da spesielle kampanjer, altså bokhandelen får kjøpe store kvanta til redusert pris. Gamle bøker blir ikke automatisk billige.

Gammel 09-11-11, 11:56   #4
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokpriser ...

Så selger de vel ofte ut mye innbudne bøker fordi de fleste kjøper pocket etterhvert?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.