|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterJa, for mammaen deres har så lyst å lage kalender til dem. Men hva finner man på til gutter på snart 2 år? (De blir 2 i januar).
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterSleich-dyr? De koster litt, men de blir mye brukt hos oss i hvertfall. Jeg vurderer en kalender med bare det til plutten. Duplo som deles opp og little people-figurer er også en mulighet. Ballonger er forresten en stor suksess i den alderen der. Kan gjentas minst en gang i uka.
![]() |
#3 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterRosinesker?
![]() |
#4 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterKatta: Hadde jeg puttet i ballonger hadde han ene ikke turt å åpne flere pakker det året!
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutter
![]() |
#7 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterI fjor fikk mitt februarbarn blant annet liten kjevle, Lucia-lys, refleks, ny tannbørste (med Postmann Pat), badeskum, lørdagsgodt, fingermaling, plastilina... Hun var syk på Luciadagen da, og slang lyset i gulvet så pæra knuste etter kanskje et kvarter. Den ble da lagt bort, og pakkes inn på nytt i år.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterApekattene mine blir to i mars, og jeg har tenkt til å dra på Biltema og kjøpe et sånt tog-sett i tre og dele opp det i en god del pakker. Og så blir det vel litt sjokolade. Og noen småbiler. Og ellers hva som måtte dukke opp når jeg begynner å handle...
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutter
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mer kalendermas....denne gang til snart 2 år gamle gutterJeg husker jeg kjøpte en fingerdukker på Ikea (ble solgt i 10-pack) og klistremerker. Dette var stas og ganske billig.
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterPoser med smoothie er alltid topp her.
![]() |
#13 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterMin frøken får: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterKjøp et puslespill og - viktig!! - legg det. Legg puslespillbitene i kalenderen, slik at bitene passer i hverandre dag for dag. Ellers erikkejulekalender for 2- åringer kjempeviktig å gkøre mye ut av - de er fornøyd med hyggelige aktiviteter. F.eks. Rute opp kjøkkenvinduene i 24 ruter, og la dem dekorere hver sin rute med vannfarger fram til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterMinstemann her får noen sånne badeskumfigurer, såpebobler, magisk vaskeklut og tannbørste. Men ungene mine må dele pakkekalender, og i tillegg putter jeg inn noen aktiviteter, så jeg trenger ikke finne på 24 ting til ham.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterMin snart 2 åring får små carsbilar, puslespelbrikker (4 ulike med 3,4,5 og 6 bitar), eit sokkepar og litt slikt innimellom.
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterI fjor kjørte vi modelleirebokser med tilbehør (en stor pakke med mye innhold kjøpt på Toys R Us) og ymse duplopakker oppdelt gjennom hele desember. I forifjor fikk kun Poden pakkekalender. Da fikk han stort playmohus av besteforeldre på julaften, og møbel- og innventarpakker oppdelt gjennom hele desember. Det var poppis. Brannkonstabelutstyr i mange deler (Toys R Us) kjøpte vi også et år, og doktorsett et annet.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterMin toåring elsker kjøkkenlek med lekemat. De har lekemat i stoff på IKEA. Hvis man deler opp disse pakkene blir det ikke så dyrt. Og då har de fått billigbugs på Nille til 19 kr.
![]() |
#19 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutter
Det var også en kjempegod idè.
Å! Det var jo en utrolig kos ting å gjøre da. Jeg tror jeg må gjøre det i tillegg. Eller bytte ut mange dager med dette heller.
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Mer kalendermas – denne gang til snart 2 år gamle gutterSchleichdyr er disse ganske så dyre, men naturtro plastdyrene. De hadde vi ett år også, men da kom vi over de til 10kr stk. Selges billig i utlandet forøvrig... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|