|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Usosiale røykere i festlige lagJeg snakket med en venninne i dag om et ganske interessant fenomen, hvis jeg kan kalle det det. Det tar for seg røykere i festlige lag. Bryllup, bursdag, julebord, you name it.
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg har 3 onkler, en tante og et par søskenbarn som røyker. That's it. Ingen venner røyker, eller nær familie. Usosiale røykere er heldigvis ikke et problem hos oss siden de er i sterkt mindretall
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagNå er jeg røyker og jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner meg virkelig ikke igjen.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagRøykere kan være utrolig sære. Jeg har observert det samme, men de er heldigvis unntakene.
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg festrøyker en sjelden gang, og ser jo at en gjeng går ut, har det hyggelig, og kommer inn igjen. Jeg syns i grunnen det er en ok måte å skape sirkulasjon i et ellers stillesittende selskap. Men å bli værende der ute virker sært, ja.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg dulter på Polyanna. At røykerne går ut og røyker ser jeg ikke på som noe problem, men jeg har aldri opplevd at noen går ut under middagen. At noen stikker nesen ut og sier at kaken skal skjæres syns jeg heller ikke er problematisk.
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagDe var nok tilstede under middagen, men resten av kvelden satt de utenfor (sommerbryllup). Da det var tid for kaker hentet de seg kaker og returnerte til plassene sine ute.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg har observert det samme som det, Ramses, og synes det er asosialt. Eller kanskje det er vi andre som er det- asosiale,altså. Et viktig argument for røyking er visstnok at det er sosialt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagNei, det kunne de sikkert ikke. Der stinket det jo røyk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagDette har jeg også observert. Bla i 30årsdagen min; jeg hadde invitert et titalls personer hjem til oss og laget et gedigent tapasbord. I hvert fall 50% av gjestene valgte å sitte ute i hagen hele kvelden omtrent. Må ærlig innrømme at jeg syns det var litt... spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lag
Men alt var jo lagt opp til innebryllup. Dansegulv, kaker, bord osv.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg har opplevd det samme mange ganger, og ender ofte opp med å sitte ute med røykerne bare for å ikke ende opp igjen alene inne. Mannen min er eks-røyker, og sier at han savner å røyke, fordi det er "så veldig sosialt".
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg har sett begge deler og har aldri tenkt på det som et problem.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagDet finnes like mange uhøflige røykere som ikkerøykere (
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lag
Det tenkte jeg også. Jeg har ikke røkt på mange år, men det hender rett som det er at jeg tar med meg vinglasset mitt og setter meg sammen med røykerne ute. Det er en hyggelig måte å få snakket med flere på, og dessuten er det godt med frisk luft et par ganger i løpet av kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg kan jo skjønne at det er litt bittert om man har lagt opp til dansing og alt mulig inne, også blir alle sittende ute i stedet. Men jeg vet ikke helt om jeg ville gitt røykerne all skyld for det, er det en varm sommerkveld kan det jo være at flere ønsker å være ute.
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg har inntrykk av at er det flere enn 20 på fest så blir det grupperinger, hos oss ender det bestandig at en hel gjeng står og henger på kjøkkenet (røykftritt) hele kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Usosiale røykere i festlige lagJeg ga visstnok i min tid et veldig dårlig førsteinntrykk da jeg på en fest ble sittende inne hele tiden med ikke-røykere i stedet for også og kle på meg og komme ut på terrassen til røykegjengen. Sånn at vi kunne bli kjent.
![]() |
|
|