Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matmuffins

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 11:55   #1
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Matmuffins

Ja det har jeg lyst til å prøve. Har prøvd bare en gang før og da gikk det heller dårlig. Funka ikke med papirformer....

Hva slags former skal jeg kjøpe? Sånn hardt brett eller silikon?

Og kom veldig gjerne med din beste oppskrift...

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:59   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matmuffins

Jeg har ikke laget så mye av det... men har ett par oppskrifter:

Eggemuffins med gulrøtter

Kylllingmuffins

Jeg har muffinsform, så om man smører de funker det bra å bruke. Silikonformer kan nok være veldig fint.

Muffinsformer av papir fester seg ofte for mye, i tillegg til at røren ofte er litt tung for de om man ikke har muffinsbrett...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:12   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt papirformer og det har funka helt fint, brukt to pr muffins da. Men jeg vil ikke anbefale papirformene fra Landlord, det ble helt krise. Kanskje det kan funke hvis man smører dem med sånn spray?

Gammel 07-11-11, 12:21   #4
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg liker silikonformer.
Husker ikke hvilket merke jeg har, fikk dem nemlig i gave.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:49   #5
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Papirformer i muffinsbrett, fungerer fint til vanlig store fylte iallefall. Kanskje matmuffins fester seg lettere fordi det ikke er så mye smør i de? Skal også lage matmuffins idag og har denne oppskriften: 75 gram smør, 4 dl hvetemel, 4 dl sammalt fint hvetemel, 4 egg, 3 dl vann, 1 ts salt, 2 ss bakepulver.... og så fyll som man vil. Men leter etter en oppskrift med kesam eller cottage cheese? Innbiller meg at de blir saftigere?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 15:07   #6
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma :-), her.

Papirformer i muffinsbrett, fungerer fint til vanlig store fylte iallefall. Kanskje matmuffins fester seg lettere fordi det ikke er så mye smør i de? Skal også lage matmuffins idag og har denne oppskriften: 75 gram smør, 4 dl hvetemel, 4 dl sammalt fint hvetemel, 4 egg, 3 dl vann, 1 ts salt, 2 ss bakepulver.... og så fyll som man vil. Men leter etter en oppskrift med kesam eller cottage cheese? Innbiller meg at de blir saftigere?

Disse hang seg ikke. Brukte vanlig papirformer, både store og små fra Rema 1000 og la de i muffinsformene. Smurte ikke noe.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 15:46   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den som står på www.tine.no

Den er veldig grei som grunnoppskrift, så tilsetter jeg ost, skinke og gulrøtter.
Jeg bruker papirformer (små muffinsformer), og det går helt fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:04   #8
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Oppdatering:

Jeg endte med å kjøpe enkle silikonformer på Europris. 49,- for 12 stk. (Kjøpte 4 pakker for orker ikke å vente med å fylle i til første runde er ferdig stekt...)

De fungerer helt supert!!!

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.