|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() En venn på FB la ut denne saken fra VG idag som hun mente var så bra.
Stor 07 Mellom 09 Mini 13 Sist redigert av torsk : 12-11-11 kl 14:45. Årsak: Slo sammen med linkinnlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VG -bruk av kilderJeg leste den i går og syns det var en usedvanlig dårlig og spekulativ kommentar fra vg's debattredaktør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: VG -bruk av kilderSutring og klaging fra VG, som vanlig. Jeg har inntrykk av at det er helt ok å bruke de kildene man kan få tak i for å få fram det man vil si
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: VG – bruk av kilderJeg synes det var slemt skrevet jeg. Men mulig jeg er litt sart.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: VG – bruk av kilderNår statsministeren ikke var orientert er det neppe veldig mange andre som var orientert. Og jeg tipper at den nære kilden ikke er kona eller barna, som jo er de Storberget sier at han har diskutert avgangen med.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: VG – bruk av kilderOg et poeng til: Jeg regner med at så nære personer som man diskuterer en såpass stor sak med heller ikke snakker med VG. I tilfelle regner jeg med at den nære personen ikke er fult så nær lenger etterpå.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VG – bruk av kilderVG er en tabloidavis, jeg ser omtrent på overskriftene deres som de i Se og hør.
![]() |
#10 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: VG – bruk av kilderDet hele virker litt rart, useriøst og veldig lite overraskende at noe slikt kommer fra VG. VG er en spekulativ og lettbent tabloid drittavis som jeg overhodet ikke tar seriøst. Det samme gjelder i stor grad Dagbladet, selv om Dagbladet også har bedre artikler og mer seriøst stoff i tillegg til de overfladiske og løssalgsorienterte sakene de ofte blåser opp og ut av alle proposjoner på forsiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: VG – bruk av kilderHva jeg tenkte, da jeg hørte om denne saken i går: "VGs journalist kjenner Storbergets innerste tanker bedre enn ham selv."
![]() |
#13 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: VG – bruk av kilderJeg syns alt VG skriver som kommer fra "kilder nære hvemsomhelst" høres ut som noe de har fått vite via hviskeleken.
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
![]() Sv: VG – bruk av kilderDagblad og VG - same shit spør du meg... Kjenner personlig ansatte i media og det er trist hvor overflatisk og spekulativt de behandler mange saker. Selv saker som kan få store konsekvenser. Det viktige er å få oppslag... En som står meg nær ble omtalt i en trist sak for noen år iden. Beskylt for både det ene og det andre uten å ha hatt anledning eller mulighet (taushetsplikt) å gi sin versjon. En total feilsitert og saken fremstilt full av feil. Ingen av oss kjente igjen hverken saken eller personen involvert. Huff, blir trist av måten tabloid media jobber på...
![]() |
#15 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: VG – bruk av kilderJeg vet om tilfelle der en familie var samlet samme døgn som et familiemedlem var funnet drept på en måte som ble omtalt i hele landet. Tabloidene ringte så ofte på døra at de måtte ha en egen person utenfor kjernen til å åpne døra. Samme med et tilfelle jeg vet der en person mye omtalt i media ble sykemeldt som følge av dette. De ringte på døra kl 23 og 07, for å få kommenterer. Realiteten var at personen ikke en gang var i stand til å snakke om trivialiteter med egen familie pga tilstanden. Hva skjedde så? Jo da, TV2 kom med tv-kamera og filmet huset, for å illustrere på nært hold hvor den sykemeldte personen bodde. Som om det hadde nyhetsverdi for folket.
![]() |
|
|