|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Litt meir strikkehjelpFram og tilbake gjekk greit, men så skal ein begynne å felle av. Held på med ei blånissehue og har nok strikka 16 riller fram og tilbake. No skal eg fella av 4 masker på kvar fjerde omgang. Eg har skjønt at det ikkje er så lurt å gjera dette på slutten og starten, men å få det litt utover.
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Litt meir strikkehjelp
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Litt meir strikkehjelpJeg sprer det litt utover pinnen når jeg strikker blånisseluer. De blir bare finere om du feller litt hulter til bulter. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt meir strikkehjelpDu kan trygt ta det på "gefühlen". Strikk to masker sammen 4 ganger med jevne mellomrom over hele omgangen. Det er ikke så viktig at det blir nøyaktig det samme antall masker mellom på en slik lue. Det viktigste er at fellingene er spredd noenlunde jevnt over hele omgangen og ikke først eller sist slik du selv sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
|
![]() Sv: Litt meir strikkehjelpTakk for hjelp, kanskje denne blånisse hua kan bli ferdig ein gong. Aller helst skulle den vel vert ferdig i går.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt meir strikkehjelp
Ikke gi opp! Den første er alltid den værste. De andre kommer til å gå som en lek. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|