|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sandefjord
![]() |
![]() 4-åring med selektiv do-vegringMin sønn på 4,5 år sluttet med dagbleier for noen måneder siden. Den første tiden gjorde han mye bommelom i trusa, hadde en sperre mot å gå på do. Vi var fortvila, prøvde alt, men etter en stund (med klistremerkebelønning) så løsnet det bare - hjemme først og fremst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringHvis han bæsjer noenlunde regelmessig, går det kanskje an å be om at han blir satt på do i barnehagen til en viss tid på dagen?
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringDe følger opp godt i bhg, tar ham ofte på do, og spør enda oftere om han skal bæsje. Tror ikke de kan gjøre mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringMin hadde en periode da han ble bleiefri, da han var utrolig nøye på hvilke doer han skulle bruke.
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringBegge mine hadde en overgangsfase hvor de tisset på do men bæsjet i bleia. Da ba om en bleie hvar gang de skulle bæsje, og jeg tror ikke den perioden varte så lenge.
![]() |
#7 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringMin yngste holdt på sånn i månedsvis da han sluttet med bleier som treåring. Ingenting hjalp før jeg begynte å kaste trusene med bæsj i. Han var, til min overraskelse, tydeligvis svært knyttet til trusene sine.
![]() |
#8 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringLillesøster på snart 3 er også selektiv på doene. Hun vil ikke gå på do i barnehagen, men den barnehagen de besøker en gang hver 14. dag har visstnok godkjente doer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringPompen er fortsatt meget selektiv på hvor han går på do hen. Han har aldri bæsjet i bhg. Han holder seg, og går helst bare på do hjemme fortsatt.
![]() |
#10 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegring
Jeg har kastet noen truser, og han blir lei seg et øyeblikk, men ikke nok dessverre...har kastet halvparten av Svampebob-trusene jeg kjøpte til ham i London! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegringVi har også ganske store problemer med det. Men vårt problem er ikke doene, men bare å få han til å gjøre det. Han besjer 2 ganger i uken. Tirsdag eller onsdag, Lørdag eller søndag. Han klarer ikke slippe seg før det er så mye press at han faktisk ikke klarer å stå i ro lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: 4-åring med selektiv do-vegring
Jeg er sånn, holdt meg i mer enn 30 timer en gang. Og for meg var det heller ikke noe alternativ å tisse i gresset/ute.
![]() |
|
|