|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Jeg er litt usikker på hvor denne passer best, så en moderator må gjerne flytte diskusjonen til egnet underfora dersom dette blir helt feil ...
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?...og en ting til:
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Hvis du skal ha den ferdig brodert og montert til juli så ville jeg tatt kontakt med husfliden. Det kan nok være litt kort tid.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Disse brukte vi når Snuppa skulle ha seg telemarksbunad for et par år siden: http://www.almankas.no/ De var veldig raske, og seriøse.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Jeg har brukt disse: http://www.bunadrosen.no/ Hjemmesiden er ikke så fancy, men butikken og servicen er topp. Det er en mor og en datter som driver butikken. De holder til i Drøbak. Forøvrig la jeg inn bestilling første uka i januar og den var ferdig til prøving i påsken. Det synes jeg var en helt grei tid for en beltestakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Takk dere! Kom gjerne med mer, greit å ha noen strenger å spille på.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Svigermor mekker diverse telemarksbunader, og inntrykket jeg har fått av henne er at to måneder fra bestilling til ferdig produkt er en ganske ambisiøs plan.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Ja, det vet jeg også altså
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Almankas er regnet som de mest solide og seriøse på telemarksbunader.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?
De jeg har kjøpt hos kjøper feks jakka til Telemarksbunaden for herrer hos Almankas. Men jeg har faktisk hørt om at de ikke alltid er så bra. Det kommer nok ann på sydama, men det er det vel over alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Almankås!! De vet hva de holder på med. De kan historikken, og gjør godt håndtverk. Hvis du har mulighet så få tak i et belte som er vevd av en mann. Disse holder fasongen bedre. Hold deg unna http://www.bunadrosen.no/. De har for lange og brede liv og stakker som subber. Hold deg og laaaang unna dette: http://bunader.com/bunader/detailed.php?ID=890 Beltestakken skal ikke være ton i ton i en farge. |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Almankås eller Husfliden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
![]() Sv: Telemark bunad/beltestakk - seriøse aktører og tips!?Almankås! |
![]() |
![]() |
![]() |