|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Kattunger?Jeg lurer på om det er vanlig for en katt å få kattunger på vinteren?
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Kattunger?
Katter kan få kattunger hele året. Du kan sjekke under buken på pus om pattene er forstørret. Er de det, er nok kattungene ikke langt unna, hvis ikke så anbefaler jeg en snarlig tur til veterinær for kastrering.
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattunger?Katten min har også blitt mye tykkere i det siste - men han er gutt og kastrert så han er slettes ikke gravid. Han blir rund og god hver høst, siden han ligger mye mer på sofaen enn om sommeren. I vinterhalvåret er han en skikkelig bolle, og slank og fin om sommeren, så det kan jo hende hun bare har lagt på seg litt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Kattunger?Katter får unger hele året og de kan parre seg på nytt bare få dager etter at kattungene er født. Få katten din til veterinæren og steriliser henne, er det kattunger i magen hennes tar dyrlegen dem ut slik at de ikke behøver å bli født inn i en verden som er overbefolket av hjemmløse katter.
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattunger?Takk for svar, j mine to pleie ogå bli tjukkere om vinteen siden de da er mest inne. Har to hunnkatter som begge får p pller, det har fungert greit i mange år. Den ene har hatt et kull m unger,om våren. Katter har vel løpetid ca 2-.4 ganger i året, har ikke merket noe løpetid siden i sommer, så satser på den bare er blitt feit-rett og slett
![]() |
#6 |
L.F.C. supporter
|
Om kattemor ikke er for langt på vei, så tar de kattungene ut ja. Dyrlegen vi var hos sa at om kattemor er for langt på vei, så øker sjansen for komplikasjoner om han fjerner dem. Han hadde flere ganger åpnet, og så lukket igjen pga. kattungene var blitt for store. Da får man beskjed om å komme tilbake 3 uker etter fødsel.
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
Som sagt, hvis du stryker på katten under buken, og faktisk kjenner pattene hennes, er hun drektig. P-piller til katt er svært, SVÆRT kreftfremkallende. Jeg leste en artikkel at over 80% av alle katter som får p-piller over noe tid, utvikler jurkreft. Den gamle katten min døde av det, det er ikke et pent syn, og jeg er så glad for at det nå er tillatt å kastrere hunnkatter uten særskilt grunn. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor du ikke får utført inngrepet, som absolutt er til kattens beste?
![]() |
![]() |
#8 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kattunger?Enig med Flubby, p-piller bør unngår. Dyrlegen her frarådet p-piller på det sterkeste. Og disse pillene må jo gies 1 gang i uka og det er fort å glemme. Og det kan være vanskelig å få det i katten også.
![]() |
#9 |
can-jur
|
Men du kommer jo selvfølgelig til å ta katten din med til dyrlegen å sterilisere den nå? Ja?
![]() |
![]() |
#10 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kattunger?Sier som flere andre her: Kan hende hun bare er blitt litt vintertjukk. Mi kastrerte pusedame har blitt litt bollete nå, om sommeren er hun nesten ikke inne og er mye slankere.
![]() |
|
|