|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hvor mye bruker familien på sommerferie? | |||
0 - 2 000 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 8,08% |
3 000 - 10 000 |
17 | 17,17% |
11 000 - 20 000 |
16 | 16,16% |
21 000 - 30 000 |
23 | 23,23% |
31 000 - 40 000 |
16 | 16,16% |
41 000 - 50 000 |
7 | 7,07% |
50 000 - 70 000 |
7 | 7,07% |
Over 70 000 |
5 | 5,05% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye koster sommerferien?Jeg sitter her og vurderer hvor dyr leilighet vi skal ta oss råd til å bestille i somemrferien i år, og begynte å lure litt på hvor mye folk rundt om bruker på en sommerferietur. Da tenker jeg på reise og opphold, ikke mat og lommepenger. Sist redigert av Snippa : 29-11-11 kl 10:01. Årsak: Lagt til info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vi vurderer å dra til Thailand i mars og da kommer flybillettene på 30.000, også bor vi tilnærmet gratis. Alternativt er å ta charter og da kommer hele greia på oppunder 40.000. Vi er 2 voksne og 2 barn (et under 2 år, men kjøper eget sete til henne).
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Helt umulig å svare på, for det er forskjellig fra år til år.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Det har ikke vært stort de siste åra, men så kom jeg på at det var ganske dyrt å leie hus på Sørlandet i år, så jeg svarte feil.
![]() |
![]() |
#5 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Ja, jeg tenkte bare reise og opphold |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Kun reise og opphold kommer på ca 15000. Jeg svarte med alt og krysset av for 20000-30000.
![]() |
#8 |
Tja...
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Den rekkehusleiligheten vi har bestilt for sommeren er litt dyrere enn strengt tatt nødvendig men venninnen min med familie skal også dit så da slo vi til på samme sted. Flott sted med kjempestort bassengområde, trygt og fint og fritt for barna.
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vår koster ca.30 000 for tre uker, eks. lommepenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Jeg stemte 30-40.000, men neste års ferie (tre uker i USA) sprenger nok den grensen. Vi har alltid feriert to uker et eller annet sted ved Middelhavet. Tidligere charter, de tre siste årene egenorganisert tur. To uker i Nice kostet 10.000 i flybilletter og 14.000 for to uker i leid leilighet. Da fant vi både billetter og leilighet til lav pris, men det kostet desto mer å spise og gjøre ting der. Fjorårets Kroatia-tur kostet ca 16.000 for flybillettene og 18.000 for leilighet. Til gjengjeld var det veldig billig å være der så totalsummen ble ikke så veldig ulik
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?I år skal vi en uke i august (før skolen starter) til Spania, da bruker vi 2 voksne og 3 barn kr 6500,- på flybilletter, kr 3000,- på bosted i leid leilighet og kr 2000,- på leiebil. Totalt kr 11 500,- for ei uke for fem stykker. Hva vi skal gjøre ellers til sommeren er ikke planlagt ennå, men ikke noe voldsomme dyre greier. Blir nok en del dagsturer hjemmefra til Bø Sommarland og Tusenfryd hvor vi tar med egen mat og ikke handler mat i parkene (for det koster mye når en er fem stykker). Vi planlegger en tur til BonBon land i Danmark en langhelg i mai og da har vi sesongkort til disse parkene hjemme i Norge også uten at det koster noe ekstra. Samt det vi sparer på å kjøpe sesongkortene der nede i Danmark er det det koster oss å kjøre tur/retur BonBon land, så da får vi ferien på kjøpet. Blir det bra vær så har vi et telt vi skal overnatte i litt i sommer. Vanskelig å svare på hva det totalt vil komme på i sommer. Hvis jeg regner uten mat på alt vi skal, så kommer vi på under 20 000,- i løpet av det vi skal ha fri i uker og langhelger i sommer med teltovernattinger, kjøring til Danmark, Spaniatur og alt. Sist redigert av Elisabet : 29-11-11 kl 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?
Kanskje du skal skrive det i HI? Det var lett å misforstå.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Neste år går turen til Mallorca i juli/august. For to uker, med frokostbuffét, ender vi på rundt 36.000 kr. Da er vi to voksne, en seksåring og en toåring.
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Den koster nesten ingenting.
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?I år skal vi 14 dager til Spania i juli, 4 personer. (1 barn betaler voksenpris på flyet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Det varierer, men det blir alltid dyrere enn jeg egentlig hadde tenkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vi er familie på fire.
![]() |
#20 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye koster sommerferien?Flybillettene går på ca. 10 000 og så bor vi gratis.
![]() |
|
|