Vaskerom og klesoppbevaring
Vi skal bygge hus, og hittil har vi tenkt at vi ville ha en ekstra inngang rett inn i vaskerommet så vi kan få tatt av skitne dresser, sko osv med en gang uten å skitne til hovedinngangen. Men så har jeg kommet på at det må da være utrolig upraktisk å feks tørke og stryke rene klær i samme rom som de skitneste dressene og skoene skal tas av og henges opp?
Jeg var på besøk hos en venninne som også planlegger bygging, og de har tenkt litt annerledes. De har kun en inngang, og da kommer man inn i en gang med skyvedørsgarderobe. På motsatt side av denne er det en dør inn til et lite rom der de har tenkt til å oppbevare alt av yttertøy sko osv som ikke er i bruk akkurat da. Vaskerom har de et helt annet sted i huset, og i tilknytning til dette rommet (rett ved siden av med en slags delvis åpen løsning) finnes et klesoppbevaringsrom. Der skal hele familiens klær oppbevares. Fordelen med dette er at en slipper å bære rene klær gjennom hele huset til diverse skap på hvert rom. De skal altså ikke ha klesskap inne på soverommene.
Jeg har også sett andre som har denne løsningen, jeg liker tanken med å velge løsninger som gir minst mulig husarbeid og stress altså.
Er det noen som har en sånn løsning som kan fortelle om hvordan det fungerer?
Jeg lurer også på hvordan den løsningen med ekstra inngang til vaskerom fungerer sånn i praksis? Blir den inngangen brukt? Blir de rene klærne skitnet til av de skitne?