|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Gir du fuglene mat?Ja, jeg la dette under kosthold
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Ja, vi gir fuglene mat. Har et sånt rør som skjærer ikke kan få noe utav. Prøvde oss med meiseboller, men da var det bare skjærene som stakk av med maten (de greide å hakke i stykker tauet og stikke av med hele greia).
![]() |
#5 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Vi henger ut meisboller og solsikkefrø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Vi har meisboller og hjemmelaget småfuglknask hengende i trærne utenfor. Det er veldig hyggelig å se på de ulike småfuglene som forsyner seg. Mange ulike meistyper, noe som gjorde at lillebror insisterte på at fuglen vi spiste på nyttårsaften var en kjøttmeis.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Nei, vi har tre jaktglade katter, så det hadde bare endt opp som kattemater, og det vil vi ikke. Ellers hadde vi gjort det.
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Nei, vi har hatt meiseboller før, men det er risikosport for småfuglene å spise i hagen vår, siden pus er ekstremt glad i fugl til middag. Så nå dropper vi det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Vi har nettop flyttet og har ikke funnet en åpenbar plass til å henge opp fuglemater ennå.
![]() |
![]() |
#11 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Har ikke hengt ut noe ennå, men skal. Kjøpt havre til dem også, gleder meg til starte matingen. Vi har hund, da holder kattene seg unna. Og fuglene bryr seg ikke om hunden.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Hun tenker kanskje på at hvis det havner mat på bakken så tiltrekker det seg rotter? Jeg henger ikke opp ting som drysser her vi bor av den årsaken. De vinterne hvor det har vært så veldig kaldt har jeg hengt opp poser med peanøtter og de drysser lite. Meisebollene var så lite poppis at jeg endte opp med å smultre dem opp til endene i stedet.
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Vi mater ja. Har to nek hengende i trærne her, og har tre fuglematere. Den ene er et slikt rør, og der har jeg frø. Men tror jeg må flytte den, den henger helt inntil huset der katta pleier å sitte.
![]() |
#14 |
lettere utlada
|
Nei det sa hun aldri noe om. (for jeg tenkte også den tanken. Og DET hadde jeg forstått da.) Hun snakket hele tiden om "smitte". Og jeg vil ikke snakke om hvordan hun var når fugleinfluensaen gikk.
![]() |
#19 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Jeg lar Salhusvinskvetten svare for meg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Gir du fuglene mat?Ja, vi henger meiseboller utenfor kjøkkenvinduet, har fuglebrett med brødsmuler på balkongrekkverket og julenek med rød sløyfe. :ja til jul for fugl:
![]() |
|
|