Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Soveromsdører igjen eller åpen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Står soveromsdørene åpen om natten hos dere?
Vår dør står åpen, ungenes lukket 10 5,03%
Vår dør er lukket, ungenes åpne 35 17,59%
Vår dør og ungenes dør står på gløtt 80 40,20%
Alle dører er vid åpne 32 16,08%
Alle dører er lukket 39 19,60%
Vi har ikke dører (annet) 3 1,51%
Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-11, 14:52   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Soveromsdører igjen eller åpen?

Jeg har alltid vært vant med å ha soveromsdøren åpen, sånn litt på gløtt. Selv som tenåring hjemme hadde jeg døren på gløtt. Jeg ser også at min lillesøster gjør akkurat det samme.
Jeg setter også opp dørene på gutta sine rom, og døren inn til vårt rom. Sånn at jeg lett hører dem om det er noe. I går kveld/natt hostet begge guttene litt, så mannen gikk å lukket dørene til rommene deres så de ikke vekket hverandre. Det var jo en riktig ting å gjøre, men jeg kjente at jeg fikk litt småpanikk, og etter at mannen var sovnet, gutta sluttet å hoste, så gikk jeg å åpnet dørene igjen. For jeg klarte ikke å sovne når jeg visste at dørene var lukket.

Jeg ser jo at dette grenser til tvangstanker..

Men hva gjør dere? Lukker dere dørene? Åpent? På gløtt?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:53   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soveromsdører igjen eller åpen?

Vi har dørene på gløtt, det hender Propellen vil ha døren helt åpen og da blir den åpen.

Gammel 08-12-11, 14:54   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ungenes dører står alltid på gløtt. Min sto alltid på gløtt før, men nå er den lukket. For det første slipper jeg å gjøre hele huset kaldt fordi jeg på død og liv skal ha vinduet oppe, også har det plutselig blitt litt ok med en smule mer privatliv. Jeg hører ungene likevel.

Gammel 08-12-11, 14:54   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Alltid åpen dør når vi sover. :sikkert tvangstanker hos meg også:

Gammel 08-12-11, 14:54   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Ingen faste regler egentlig. Men siden vi legger oss før eldsemann, lukker vi døren til rommet vårt for å unngå lys og støy. Men er vi sist i seng kan døren godt stå oppe. Når det gjelder døra til barnerommet, er det sånn hipp som happ. Men nå har vi store barn da. Da barna var små, var det viktigere for meg å kunne høre dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:55   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Her står alle dører på gløtt. Barna er 2 og 4,5 år. Hvis de vil ha døren helt igjen når de blir eldre skal de få lov til det.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:55   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten sin dør er lukket, han lukker den selv. Det hender vi setter den på gløtt når vi legger oss om han er småsyk og sånn. Han bor i etasjen under så det er jo ikke mye vi hører ham, men vi hører i hvert fall ikke noe med døren igjen.
Knøtteliten hadde døren på gløtt når hun sov på eget rom, slik at vi hørte henne når hun våknet. Og det gjorde hun, så mange ganger at hun har flyttet inn til oss.
Og siden hun sover med oss, så har vi døren igjen. Bortsett fra om Knotten er så syk at vi har behov for å kunne høre ham.

Gammel 08-12-11, 14:55   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår dør er lukket og ungene sine dører står på gløtt. De vet de må komme å si fra til oss om det er noe, for vi hører dem uansett ikke inn til oss. Lillebror kan finne på å bli liggende i senga og hyle at han må på do i halvsøvne, så han har vi babycall på for sikkerhets skyld.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:56   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukket hos lillesøster, vidåpen hos storebror, av og til lukket hos oss.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 14:57   #10
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Alle dører er lukket.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:02   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lukker alle dører når vi legger oss. Dørene til ungene står åpne når de legger seg og sovner. Men både de og vi liker å ha det kaldt på soverommet, og det er greiest med lukket dør.

Gammel 08-12-11, 15:08   #12
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Her har vi alltid hatt alle dører lukket. Ungene mine er veldig sjelden syke,og skulle de våkne om natten,kommer de inn til meg og sier fra hvis det er noe.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:11   #13
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle dører lukket om natten, men det hender jentene har døra på gløtt til de sovner. Har ikke lyst til å ha kattene på soverommene om natta, så da må jo dørene lukkes. Om det er noe så kommer de inn til meg, men jeg hører dem også hvis de roper fra rommet.

Gammel 08-12-11, 15:12   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt forskjellig, som regel lukket. Mine barn er ikke så små at jeg trenger å høre dem om natten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:12   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Barna vil ha dørene åpne.

Når mannen er hjemme sås er vår dør lukket. Han får ikke sove om det kommer lys inn på rommet. Når han er borte så må jeg ha døra åpen. Takler ikke å sove alene med lukket dør. tror det går på følelsen av å ha oversikt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:16   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50 % eller 33 % av dørene er lukket og 50 % eller 67 % på gløtt i varierende grad.

Gammel 08-12-11, 15:19   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er alle dører på gløtt. Storebror vil av og til ha sin helt åpen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:23   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår og minstens er lukket, poden har sin på gløtt eller åpen.

Gammel 08-12-11, 15:28   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min dør er lukket, barna sine står åpne. Jeg sover vegg i vegg med lillebror og hører dem om det er noe. Har vinduet mitt åpent, derfor lukker jeg døren for at det ikke skal trekke.

Gammel 08-12-11, 15:40   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fant ikke alternativ. Kommer an på varme/ kulde og støy.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.