|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Amazon og fraktJeg har bestilt bøker fra Amazon for første gang og klarte ikke finne ut av fraktkostnadene.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amazon og frakt.Jeg bestiller fra amazon.co.uk, og prøver alltid å samle opp litt, slik at jeg kommer over £25, for da er frakten gratis.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Amazon og frakt.Frakten varierer en del, avhengig av produkt og om du bestiller fra USA eller Europa. Jeg handler oftest fra www.amazon.co.uk, og da er frakten sjelden på mer enn noen få pund, for vanlige bøker eller filmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Amazon og frakt.Jeg får bøkene mine i januar. (Anne ja). Det er lit dumt for jeg ville begynne i julen, mais c`est la vie.
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Amazon og frakt.Jeg velger free super saver delivery. Handler alltid heller en ekstra ting slik at det blir nok til gratis frakt.
![]() |
#6 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amazon og frakt
Jeg antar du har bestilt fra Amazon.com (USA). Oversikt over fraktkostnader finner du her. Jeg har alltid valgt "standard" frakt (billigst), og min erfaring er at det stort sett har tatt kortere tid enn de estimerer; 8-10 dager typisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
Jeg går som regel gjennom biit.no, bestiller der og blir overført til amazon. Grensen på biit er 153 kr for fri frakt. Der har de leker, spill, musikk, film og bøker.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Amazon og fraktJeg gjorde mitt første kjøp fra Amacon(co.uk) onsdag kveld, og betalte dyreste frakt for å være sikker på å få varene hjem til jul. Det kosta 15 pund, for levering av to Gruffalo-bamser og en liten sekk. Allerede i dag fikk jeg pakken på døra.
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Du har nok ikke det. Det pleier å stå ganske entydig på prisoversikten hvis moms og avgifter er inkludert (og 150 kroner dekker ikke avgiftene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette stemmer heldigvis ikke, og det er to grunner til det: Den oppgitte grensen på £25 er enten ganske tøyelig fra Amazons side, eller de tar utgangspunkt i listepris og ikke i prisen de faktisk tar (jeg har aldri tatt bryet med å finne ut hvilken av disse som gjør at man får gratis frakt på bestillinger langt under £25). I tillegg er £25 nå omternt 230 kroner, og etter fratrekk av britisk VAT, som er på 20 %, ender man på ca 193 kroner med dagens kurs. (Amazon trekker fra denne automatisk i kassen, så du får se hva du skal betale). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amazon og frakt.Jeg bestiller fra www.biit.no
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Amazon og frakt.
Det er der jeg handler fra også. Jeg har handlet mye der i det siste og alltid fått gratis frakt. I går skulle jeg bestille bøker og da fikk jeg plutselig beskjed om at jeg måtte handle for over 25£, det har jeg aldri fått beskjed om på andre varer.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Ja, det er et under at vi ikke har fetere sparekonto enn vi har, egentlig.
![]() |
#16 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Amazon og fraktTakk for supre tips, mye å ta med seg videre.
![]() |
#17 |
intro
|
OK, takk for det. Jeg bestilte vi biit.no, jeg også, og betalte ca. 16 pund i tillegg till den reelle prisen på varene og portoen. Mulig dette er britisk moms eller noe, da.
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
16 pund i tillegg til varer og porto, høres ut som moms og tollgebyr i mine ører. Da misforsto jeg deg første gang. Jeg tror ikke det kommer en regning på toppen av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|