|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg lurer på så mye rart. Vi har en nabo som er halvannet år yngre enn knerten. Vi kjenner dem ikke egentlig så godt. I går tok vi heisen sammen, og jeg lurte på på om de hadde lyst til å arve noe tøy. Knerten har vokst ut av den størrelsen gutten så ut til å være. Det viste seg å stemme og de ville gjerne arve, for de hadde ikke så mange å arve fra.
![]() |
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt kjempeglad hvis noen hadde spurt meg om det!
![]() |
#4 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDen normale reaksjonen er vel bare lykke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg ville ikke tatt meg nær av det, og jeg har spurt folk jeg ikke nødvendigvis kjenner veldig godt (kolleger og slikt) om de ville arve, uten å bekymre meg for å fornærme. Som du sier, så er det fint at fine klær kan brukes av andre barn - jeg tenker egentlig mer på den vinklingen enn på "spare penger"-vinklingen, og prøver gjerne å formidle det når jeg spør også ("det hoper seg opp i boden, det er jo helt bortkastet at klærne bare står der, og det ville jo være synd å kaste dem").
![]() |
#6 |
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg synes at da er man urimelig hårsåre.
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har mottatt arvetøy fra en av naboene, og hun la det frem på en fin måte: " jeg har en del tøy etter XX, vil du ha noe av det, kanskje som skiftetøy i barnehagen?" Da insinuerer man ikke at noen er fattige, i alle fall.
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg forstår nesten ikke spørsmålet. Jeg synes det er überteit at det i tilfelle skal være noe skam eller flaut å arve tøy. Vi arver masse rundt i familien, det har alltid vært en greie hos oss og jeg kjøper gjerne brukt tøy. Det arves også til og fra barn og voksne blant venner. Hvis en venninne har ryddet i skapet til seg selv eller ungene så blir det spurt rundt om noen vil ha. Jeg ga bort klær til en mor i klassen til eldste som selv spurte om jeg hadde guttetøy til hennes tredjemann. Vi har fått skøyter og fotballsko etter barnas venner/søsken. Vi har ikke dårlig råd, men jeg ser ikke helt poenget med å skulle kjøpe alt nytt når det florerer av tøy som er fint og brukandes.
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg blir SUPERGLAD når jeg får arve barneklær!
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde kanskje tatt meg litt nær av det hvis det var tydelig at vi trengte tøy, (selv om jeg hadde bruk for det, hvis du forstår) men sånn som ståa er nå, tror jeg bare jeg ville blitt glad. Jeg har også spurt naboer om de er interessert i å arve, håper ikke noen har tatt det ille opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg synes det ville være rart å ta seg nær av det. Jeg gir klær videre, og får noen ganger. Alltid fulgt av "ta det du vil ha, resten kan du gi videre - enten til andre eller til Fretex" eller noe sånt.
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg elsker at folk spør meg om jeg vil arve tøy til gutta!
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Så den... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
lakenskrekk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøySå lenge det ikke oser "Jeg ser at ungene dine har hull på klærne fra HM og grønske på obs-buksene sine, kunne det være av interesse å arve noe pent tøy av oss, kanskje?" så ser jeg ingen grunn til at det å bli tilbudt arvetøy skulle være noe fornærmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyHer hvor jeg bor er det veldig vanlig at man arver tøy (og annet utstyr) av naboer, andre mammaer i bhg, bekjente osv.
![]() |
#17 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyNaboen spurte meg i forrige uke og jeg takket glad ja jeg! Vi har i overflod, men hvis vi får i litt større størrelser kan jeg ta det med i beregningen når jeg handler senere...
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyHun tok det på ingen måte fornærmlig opp altså. Og hun virket veldig glad for de 4 stappfulle bæreposene jeg litt senere leverte på døra hennes. Grunnen var jo rett og slett at klærne var blitt for små for knerten, og det var akkurat det jeg sa. Jeg kastet det som hadde flekker som ikke gikk bort eller var stygt. Med ulltøyet var jeg ikke like kritisk, for det brukes innerst og er så dyrt å kjøpe. Og så ga jeg bare beskjed om at hun kunne gjøre hva hun ville med det som hun ikke ønsket allikevel.
![]() |
![]() |
#19 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEg anser det vel heller, tvert imot, som ei form for ære å bli spurt om ein ønsker å arve. For meg er det eit uttrykk for anerkjenning av relasjonen mellom den som har arvekle og den som blir spurt om å arve. Litt symbolsk, på eit vis. Men sjølvsagt er det eit førehald at klea er av ein viss kvalitet og at ein ikkje vert brukt som søppelbøtte for nuppete, utvaska, holete og flekkete kle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg dumper med jevne mellomrom en haug med tøy på trappa til nabodama, som, praktisk nok har en sønn et år yngre enn Lillemann. Hun, og guttungen, er alltid like fornøyde, og jeg ser rett som det er ungen vandre rundt i tøy jeg kjenner igjen.
![]() |
|
|