Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bokgåve til Samartin-elskande lesar

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 12:58   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bokgåve til Samartin-elskande lesar

Er det nokon her som liker Samartin? Kva anna liker du å lese?

Eg liker ikkje Samartin sjølv og har ofte skjønt at bøker eg liker blir sett på som sære av mi elles så leseglade svigermor. Tidlegare har Den lukkede bok av Jette Kaarsbøl og Boktyven av Markus Zuzak vore dei to einaste bøkene vi begge har likt. Ho ønsker seg bøker, men ikkje krim til jul.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 13:36   #2
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Bokgåve til Samartin-elskande lesar

Hva med Kate Morton sine bøker?
Den glemte hagen er jo en bok som jeg tror de fleste som elsker Samartin, liker.
Victoria Hishop sin Øya
Lucinda Riley: Orkideens hemmlighet
Julie Orringer Den usynlige bro

Alle disse 4 bøkene vil jeg karaktisere som i samme sjanger som Samartin bøkene.Og skulle jeg anbefale 1 av de, måtte det bli Den usynlige broen, med orkideens hemmlighet som nr 2.

Gammel 20-12-11, 13:42   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ho orkide- dama var på bokfestivalen og då tenkte eg faktisk på svigermor, då ho snakka om boka. Takk for godt tips! Orringer er heilt ukjend for meg.

Kate Morton blir det ikkje, eg prøvde meg på Riverton-boka, men gav opp etter drøyt hundre sider. Og Øya har ho lese.

Eg synest det er skummelt å gi bort bøker eg ikkje har lese sjølv, men eg evig at "mine greier" sjeldan faller i smak. Eg prøvde å prakke på henne Oksanen i sommar, og det fungerte i alle fall særs dårleg.

Gammel 20-12-11, 13:46   #4
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ja, ho orkide- dama var på bokfestivalen og då tenkte eg faktisk på svigermor, då ho snakka om boka. Takk for godt tips! Orringer er heilt ukjend for meg.

Kate Morton blir det ikkje, eg prøvde meg på Riverton-boka, men gav opp etter drøyt hundre sider. Og Øya har ho lese.

Eg synest det er skummelt å gi bort bøker eg ikkje har lese sjølv, men eg evig at "mine greier" sjeldan faller i smak. Eg prøvde å prakke på henne Oksanen i sommar, og det fungerte i alle fall særs dårleg.

He he, jeg skjønner.Det er vanskelig å gi bøker i alle fall når man har velidg ulik smak. Men sats på Orkideens hemmlighet, den er jeg sikker på kommer til å falle i smak.
Lykke til.

Gammel 20-12-11, 13:48   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Hva med Kate Morton sine bøker?
Den glemte hagen er jo en bok som jeg tror de fleste som elsker Samartin, liker.
Victoria Hishop sin Øya
Lucinda Riley: Orkideens hemmlighet
Julie Orringer Den usynlige bro

Alle disse 4 bøkene vil jeg karaktisere som i samme sjanger som Samartin bøkene.Og skulle jeg anbefale 1 av de, måtte det bli Den usynlige broen, med orkideens hemmlighet som nr 2.

Thi-hi nett desse skulle eg til å anbefale også, og eg elsker Samartin.
Reisen hjem er også en bok i samme genre.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 13:50   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Isabel Allende, Øya under havet?
Anna Gavalda, Saman er ein mindre aleine?
Eller en gammel, god en: Toni Morrison, Kjærlighet?

Min mor liker Samartin, og liker også disse. Jeg også, men jeg likte ikke det jeg har lest av Samartin.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 14:09   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker Kate Morton eller Philippa Gregory.

Eller hva med Alltid Alice, av Lisa Genova?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 17:17   #8
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kan skrive under på alle disse forslagene her også. Nydelige bøker

Gammel 20-12-11, 17:23   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller kanskje Barnepiken? *har venninner som elsker samartin og de fleste bøkene som er nevnt i denne tråden*

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 17:29   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Saras nøkkel kanskje?

Og kanskje for å utfordre din mor; Vidunderbarn? Den har humor og er lettlest, pageturner, med en alvorlig undertone.

Gammel 21-12-11, 09:07   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Min mor liker Samartin, og liker også disse. Jeg også, men jeg likte ikke det jeg har lest av Samartin.

Takk for gode tips. Gavalda si bok er jo kjempefin, den likte eg og godt. Den trur eg eg skal kjøpe.

Gammel 21-12-11, 09:10   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Phillippa Gregory måtte jo være strålende. Jeg har bare lest dem på engelsk, men de finnes vel oversatt også? (Søstrene Boleyn er basert på PG).

Gammel 21-12-11, 09:19   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Phillippa Gregory måtte jo være strålende. Jeg har bare lest dem på engelsk, men de finnes vel oversatt også? (Søstrene Boleyn er basert på PG).

Søstrene Boleyn er i alle fall oversatt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:39   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Takk for gode innspel, alle saman. Nå har eg litt å gå etter.

Gammel 21-12-11, 09:39   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, det er sant!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.