Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Black Swan - er den verdt det?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-11, 13:05   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Black Swan - er den verdt det?

Jeg hadde noen timer alene i helgen, og tenkte jeg skulle se Black Swan. Jeg gledet meg til den kom, og har alltid hatt en intensjon om å se den. Men jeg ble skikkelig fysisk kvalm!

Jeg er ikke spesielt squeemish, og tåler ganske mye blod og gørr, men her så var det ikke mengdene, men det var så himla ekkelt! Jeg tror det må ha vært en kombinasjon av lyden, stemningen og pillingen som gjorde at jeg bare måtte skru av, før jeg kastet opp. Jeg prøvde til og med å bare se vekk, men det hjalp ikke.

Så nå er jeg litt skuffet. Dette er jo en film jeg har lyst til å se. Jeg vet den er bra. Jeg ønsker å kunne analysere den, og ha den i mitt indre filmbibliotek. Det er jo en referansefilm, for søren!

Fortsetter den sånn? Jeg måtte gi meg rett etter banketten og kakescenen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:13   #2
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Black Swan - er den verdt det?

Den er vemmelig rett og slett men også helt fantastisk, tror ikke jeg har sett noe lignende før!! Jeg så den på kino, forstår ikke hvordan jeg klarte det. Opplevelsen sitter enda så godt i at jeg ikke makter å kjøpe DVDen........selv om jeg gjerne vil.

Gammel 17-10-11, 13:15   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det lover jo godt. Jeg er jo veldig fascinert og imponert over at filmen ga meg en slik fysisk reaksjon, men jeg merker at jeg blir helt lam i fingrene bare av å skrive om det.

Gammel 17-10-11, 13:17   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ga en ekkel følelse ja, jeg så den på kino.
Men det var ikke sånn at jeg ikke klarte å se den, jeg synes den ble enda bedre (verre? ) mot slutten. Du må få sett den ferdig ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:19   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er vemmelig tvers igjennom, og nei, den blir ikke mindre ekkel mot slutten. Men det er jo en aldeles fantastisk god film da, så ja, det var jo absolutt verdt å se den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:19   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer aldri, aldri, aldri til å se den igjen, dog. (Og jeg er ikke sikker på om jeg ville orket en ny runde hvis jeg hadde tatt en pause underveis.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:20   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kjenner jeg blir litt sånn halvhysterisk fnisende av vemmelse bare av å tenke på den.

Gammel 17-10-11, 13:20   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske mye sånn ekkelt plukke/sårgreier. Det blir igrunnen ikke bedre utover i filmen, for å være ærlig. Jeg så den på kino og måtte lukke øynene iblant. Det er en veldig god film, men intenst ubehagelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:21   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke bare meg!

Men fra spøk til alvor. Jeg klarte heller ikke å se filmen ferdig. Dvs, jeg forlot skjermen til tider og endte med å skru av lyden store deler av filmen. Jeg synes den var helt grusom. Og kanskje er det det som gjør den god?

Nå er jeg generelt sett elendig på den type filmer da, og jeg hadde nok ikke begynt på den om jeg hadde visst hva det var jeg begynte å se.

Gammel 17-10-11, 13:22   #10
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Takk for advarselen, dette er nok ikke en film for meg.
Jeg har nemlig en intensjon om å se litt mer film og denne sto høyt oppe på lista.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:24   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke filmen, synes den var ekkel. Jeg sier ikke at den ikke er bra, men den var ikke noe for meg. Både jeg og mannen var litt skuffet over den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:31   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører folk synes veldig ulikt ja, noen synes den jo var kjedelig og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:32   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, vi snakker om ballet filmen her ja?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:33   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ok, vi snakker om ballet filmen her ja?

Ja.

Gammel 17-10-11, 13:33   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så den på kino. Jeg elsket den, men syntes den var veldig ekkel. Jeg var helt satt ut i flere dager etterpå. Jeg tror nok jeg kommer til å se den igjen, men opplevelsen blir nok en litt annen når det er hjemme i egen stue.

Gammel 17-10-11, 13:36   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Oooh, hadde glemt at denne var på må-se-lista, ja. Og nå ble jeg veldig masochist-nysgjerrig, selv om beskrivelsene deres antyder at dette på ingen måte er noen film for meg. :pyse:

Gammel 17-10-11, 13:37   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Husker du hvordan jeg reagerte på første avsnitt av "Koselig med peis" en gang i tiden? Omtrent sånn der. Følelsen da jeg så serien ferdig og fikk sett ferdig historien både til karakterene jeg identifiserte meg med og andre med og det hele var helt ubeskrivelig bra. Jeg brukte lang tid og det gjorde vondt, g det var virkelig verdt det. Hvis du kan få en sånn opplevelse av denne filmen så anbefaler jeg deg å få det med.

Og ja, den er virkelig grusom og vakker og fryktelig hele veien gjennom. Men den gjør godt også.

Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:39   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så den på kino og likte den ikke. Guffen.
Jeg fant ikke det minste godt i den.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:42   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er ekkel både fysisk/"visceral" og psykologisk - jeg syntes den ble verre psykologisk, men ikke akkurat fysisk, utover i historien. Det blir ikke bedre på noe punkt, nei, men filmen er jo innmari bra, da. Aronofsky er jo ikke akkurat kjent for å lage koselige, enkle filmer med happy end fra før heller. Jeg syntes det var ganske overraskende (og hyggelig, for all del) at denne ble så populær som den ble.

Gammel 17-10-11, 13:44   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns det kan være stor kunst i ubehag, og er ikke slik at jeg må ha en feelgoodfilm. Jeg må skjerme meg selv for filmer hvor det skjer grusomheter mot små barn, for jeg greier ikke å få dem ut av systemet. Psykodrama kan jeg fint tåle ubehag fra, så lenge jeg vet det gir meg en opplevelse som gjør det verdt det.

En av grunnene til at jeg har lyst til å se den er fordi jeg likte The Wrestler veldig godt, som er en annen Aronofsky-film, og fordi jeg var utrolig fascinert av The Red Shoes som barn, som har noe av den samme tematikken. Det er veldig, veldig sjelden jeg ser film som jeg oppfatter så distrurbing som jeg gjorde de minuttene jeg så av Black Swan.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.