Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ullundertøy eller superundertøy?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 14:34   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ullundertøy eller superundertøy?

Flytt gjerne tråden om den ligger feil...

Datteren min på 15 år trenger noe varmt undertøy. Hun er mye ute og rir på hester og er mye i stallen. Vi bor jo på sørlandet, så det er sjelden det er under 10 minus her.

Hun har svært sensitiv hud. Så derfor klør hun veldig fort av vanlig ull. Må legge til at hun svetter mye når hun rir. Er ikke alle som tror at det er trening, men det er faktisk det. Så det kan fort bli litt klamt.

Hva anbefaler dere? Ull eller superundertøy? Jeg kan ikke så mye om dette. Bruker ulltøy til de minste og de holder seg gode og varme, men superundertøy gjør kanskje samme nytte.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:41   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy eller superundertøy?

Dersom det fungerer som trening. At man blir svett og varm når man holder på, og skal bytte tøy etterpå, ville jeg gått for superundertøy. Ull fungerer bedre om man skal gå med det hele dagen. Jeg reagerer på kunststoff, så om jeg svetter i superundertøy så lukter det høgg etter kort tid. Men til trening og sånn er jo det greit.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:42   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror at for de fleste så stinker superundertøy etter kort tid, men nå lukter jo hester også litt da, så det er ikke sikkert det betyr så mye.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:42   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gått emr og mer over til superundertøy til Bråkebøtta, som er noe mer atopisk og reagerer noe mer på ull rett på kroppen enn det Bøllen gjør. Det går litt i rykk og napp fortsatt, men min erfaring med superundertøy er god så langt. Men så små barn svetter jo ikke på samme måten og dertil unngår man jo lukten som nevnes her. Har selv ingen erfaring.

Gammel 11-01-12, 14:50   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville gått for superundertøy, eventuelt ett sett med ullundertøy (dobbelt, med annen innside), til de kaldeste dagene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:01   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker hun ull ellers da? Jeg rir med ullundertøy, men jeg løper med ullundertøy også. Jeg bor i ullundertøy. Hvis hun er en sånn som klør av alt, ville jeg gått for en type superundertøy med litt kvalitet og evt hatt ett sett ullundertøy med syntetisk innside til de kaldeste dagene.

Gammel 11-01-12, 20:03   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar alle sammen.

Hun bruker ikke ull ellers nei. Pga. kløe.

Jeg tror jeg går for sånn med polyester inni, og ull ytterst.

Hestelukt er uansett parfyme for datteren min. Hestefrelst ja.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.