|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Vi har kjøpt nybygg og skal straks i møte med kjøkkenleverandøren om innredning av kjøkkenet. Både samboer og jeg blir de reneste strutsene i møte med sånt som dette. Ingen av oss har åpnet blekka som kom med møteinnkallingen og ingen har tenkt en tanke om hvordan vi vil ha det.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Jeg har akkurat bygget nytt kjøkken nå i et ganske lite hus. Jeg har en trillion skuffer under midjehøyde. Det er jeg veldig, veldig fornøyd med. Og så har jeg komfyren i høyskap. Jeg er også veldig godt fornøyd med skuffer under vasken med kildesorteringsopplegg nedi. Og takhøye skap, det er noen kjøkkenleverandører som prøver å selge inn at det ser voldsomt ut med takhøye skap i små rom. Meget mulig, men det ser fint ut hos oss synes jeg og det er akk så praktisk. Hva skal man med støvsamlerplass på toppen egentlig?
![]() |
#3 |
I endring
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Mine beste tips er:
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Jeg har akkurat fått tegnet kjøkken og jeg er litt der dere er. Jeg har ikke så veldig peiling på interiør og slikt.
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Takhøye skap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I tropene
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Oi, så mye bra innspill.
![]() |
#7 |
I tropene
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Må forresten bare spørre om noen av dere som varmt anbefaler høyskap er rundt 1,61 cm sånn som visse andre? Lurer på om de er mindre praktiske hvis man til stadighet må hente en stol for å få tak i det som står der?
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Karusell i hjørneskap både oppe og nede ja! Det har vi og jeg er veldig godt fornøyd med det. Har gryter, salatboller etc nede og thermoser med venner oppe.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Øverst i de takhøye skapene har jeg ting som typisk står oppå skapet i dag.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!
Hva mener du med høyskap nå, tenker du på takhøye skap eller høyskap til komfyr? Det siste er jo bare for å få komfyren opp i midjehøyde istedenfor å måtte jobbe nede ved gulvet. I tillegg til at du kan få store skuffer under platetoppen noe som er veldig praktisk. Men i forhold til å ha skap som går opp i taket er det åpenbart at de fleste kvinner må ha noe å klatre på for å komme opp i de øverste hyllene. Derfor plasserer du ikke det du bruker daglig der. Unger trenger jo også noe å stå på når de skal over den nederste hylla. Jeg anbefaler en sånn liten trappestol fra ikea, den er gull verdt på et kjøkken.
![]() |
#11 |
I endring
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Det finnes også kjøkkenleverandører som har sokkelskuffer med en liten stige som passer i disse.
![]() |
#12 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Uttrekkshyller nedre del av høyskap. Planlimt vask. Ellers har de andre sagt alt. Eller - skuffestoppere/automatisk inntrekk av skuffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I tropene
Ja, seff. Fonduesettet og de suppernyttige marrokkanske leirgrytene jeg slepte med meg over et helt kontinent må jo ha sin egen plass også i det nye kjøkkenet.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Jeg er 162 cm og plasserer de tingene jeg sjelden bruker øverst i høyskapet og øverst i overskapene slik at jeg slipper å dra frem stolen så ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I tropene
Føler at det ville være et veldig uheldig signal å sende mannfolket (193 cm). Men i prinsippet et godt tips.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Da kan du kanskje ha en kjøkkenøy i lavere høyde som du kan bruke til arbeidsbenk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I tropene
Det skal jeg jammen sjekke ut. Takk!
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Har dere et budsjett, eller er det fri flyt?
![]() |
#20 |
I tropene
![]() Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!Vi må nok tenke penger også, siden vi endte opp med å sprenge smertegrensa for å få selve huset. Så budsjett er kanskje det aller beste tipset.
![]() |
|
|