Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tips til jakke/kåpe for 10-20 minus

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 18:15   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til jakke/kåpe for 10-20 minus

Jeg har North face dunkåpe, men synes ikke den er varm nok. Er svært frossen av meg, og sliter egentlig litt i vinterhalvåret. Mange jakker funker fint i 0 til -10 grader, men hva med jakker for skikkelig kulde?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:19   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til jakke/kåpe for 10-20 minus

Om det er den samme North Face dunkåpen jeg har, så er den ikke særlig varm. Jeg har også en dunjakke/kåpe fra Peak Peformance som er utroloig mye varmere. Ellers blir vel Canadian Goose jakkene anbefalt om det er skikkelig kaldt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:22   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjällreven-dunjakken min holder meg varm uansett hvor kaldt det er ute, og jeg trenger ikke å ha særlig mye under den heller. Men det er en jakke - bena er fortsatt like kalde, og det ser merkelig ut over kjole og skjørt. Så da bruker jeg North Face parkasen, ikke like varm, men varm nok til bruk til og fra jobb.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:57   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Bergans dunkåpe som er lang, varm, pen og innsvingt. Veldig nett.
Den holdt meg varm i hele fjor, i år er den nesten for varm.

Den er til knærne. Kombinerer med leggings de virkelig kalde dagene.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:22   #5
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har også hørt at Canada Goose skal være det varmeste. Min far har dårlig blodsirkulasjon og kjøpte seg en slik jakke i fjor. Tror han holdt seg varm.

Gammel 15-01-12, 21:27   #6
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min NFAP holder meg alltid varm. Det er den desidert varmeste jakken jeg har eid.

Gammel 16-01-12, 00:43   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Min NFAP holder meg alltid varm. Det er den desidert varmeste jakken jeg har eid.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 07:07   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moose Knuckles er for de kaldeste dagene, og er kul. (Den skulle jeg selv hatt, hadde det ikke vært for at min mann har herreutgaven.) Den er dyr, men det er jo ofte de varmeste parkasene.

Sist redigert av Pepper Lemon : 16-01-12 kl 07:13.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:27   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

De dyre dunjakkene fra Bergans og Norrøna ol. holder nok mål.

Jeg har en Swix dunjakke, samme typen som ble brukt av de norske utøverene under VM i fjor, og brukte den i fjor på de kaldeste dagene da vi sto på slalom i 15 minus og den holdt fint.

Gammel 16-01-12, 10:16   #10
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Min Canada Goose jakke er supervarm. Jeg har aldri fryst ute om vinteren med den på. Den var dyr da, ca kr 5500,-

Gammel 16-01-12, 13:15   #11
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ooh, den fra Moose Knuckles var lekker!

Gammel 16-01-12, 13:25   #12
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:27   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Bergans dunjakke og den holdt meg varm i 20 minus i fjor. I år har det vært få muligheter til å bruke den siden det må være noen minusgrader før den kan brukes.

Gammel 16-01-12, 14:07   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Marwin Sport jakke som holder meg varm i 30 minus. Med ullklær under, selvsagt.

Gammel 17-01-12, 10:17   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil gjerne ha en jakke/kåpe som jeg ikke behøver så mye under. Må sjekke litt ut ser jeg. NF-kåpa gjør i alle fall ikke jobben sin.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:03   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel også vært litt frossenpinn av meg. I går ettermiddag var jeg på skøytebanen i -8 grader. Jeg sto/satt helt stille i en time og var ikke i nærheten av å fryse i North Face Arctic Parka og Timberland Mukluk.

Hadde en tynn Ulvang ulltrøye og en helt tynn microfleecegenser under.

Jeg har også funnet ut at det hjelper ikke så mye om man har varm jakke, om man fryser på føtter eller hode. Og jeg har endelig blitt voksen () og bruker nå alltid lue utendørs når det er kaldt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:07   #17
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er i alle fall varm i min Parajumpers kåpe samme hvor kaldt det er. Enig i at lue og varme føtter er vesentlig! Har også nettopp fått en Bergans dunjakke jeg innbiller meg funker i kulda (har ikke vært særlig kaldt her etter jul, så får ikke testet den skikkelig foreløpig.)

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.