|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Arg, dagens middag, pasta med kjøttsaus av kyllingkjøttdeig utgår. Plasten på kjøttdeigen bulet, og den lukta snodig. Kjøttdeigen hadde holdbarhet tom. i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Jeg bare skyller litt med vann og steker som vanlig. Går så fint atte. Jeg har lært at det er vakumgassene som gjør at det stinker så ekkelt, ikke forråtnelse. Kyllingpakker er enda verre.
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Men det er forskjell på stinke og stinke altså. Jeg har hatt både kjøttdeig og kylling med bulende vakuumpakke som virkelig har vært dårlig og absolutt ikke var aktuelt å spise. Alt sånt vakuumkjøtt lukter jo litt ekkelt i det pakken åpnes, men det skal ikke bare fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Jeg har opplevd at en del kjøttdeigpakker buler uansett hvor lenge det er til holdbarhetsdatoen. Jeg har vært skeptisk til innholdet, men har i alle fall 4 erfaringer med at kjøttet har vært ok.
![]() |
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Vi har kastet mange pakker med kyllingkjøttdeig pga at den har blitt dårlig og det lenge før holdbarhetsdato. Pakken har bulet noe voldsomt og jeg var så dum at jeg åpnet et par av pakkene. Lukta var ekstremt og forsvant ikke fra huset før mange timer etter at pakkene var kastet ut. Jeg har ikke kjøpt kyllingkjøttdeig siden. Vi fikk pengene igjen i butikken.
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?Har ikke hatt noe problem med bulende kjøttdeigpakker. Lukter promp når man åpner pakken uansett, om det lukter surt (=dårlig), så kjenner man det definitivt.
![]() |
|
|