|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Helgetur ikke alt for langt fra OsloEr det noen som har noen gode tips om hvor man kan dra en tur en helg rett før påske? Jeg leter etter et sted som ikke er alt for langt å kjøre fra Oslo, hvor man kan bo trivelig, veldig gjerne med mulighet til å lage litt mat selv. Vi er to voksne som har lyst til å ha en hyggelig helg med mulighet for avslapning, frisk luft og natur, god mat og tid sammen. Og vi drar egentlig like gjerne mot havet som mot fjellet.
![]() |
#2 |
Skinner
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloEr det ingen som har et godt tips til meg, jeg trenger så sårt hjelp.
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloSpa? Vil tro det finnes flere slike innenfor aktuelt område. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloFarirs Bad vel Larvik er hyggelig for to voksne. Er usikker på om man kan lage mat der selv, da.......
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloJeg syns Stavern er en veldig hyggelig liten by, ut mot havet.
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloFarris bad i Larvik, kan det være noe? Også har du hele den nydelige kyststien bare kort unna. Ta bussen fra Larvik til Stavern, eller kjørt bil dit om dere kjører bil nedover. Eller ta bilen ut til Nevlunghavn hvis dere skal en tur ut og gå til Mølen. Det er ikke langt å kjøre fra Farris bad noen av stedene for å gå en helt nydelig tur på kyststilen enten i Stavern og på svaberga på Rakke eller til Nevlunghavn og ut til Mølen. Mølen er virkelig verdt å få med seg. Det står skiltet til parkeringsplass før Mølen når du kjører mot Nevlunghavn. Nydelig kyststi å gå på fra Helgeroa og bort til Mølen også, men vi har bestandig gått fra Nevlunghavn (parkert med Oddane Sand camping) og gått derfra og ut til Mølen. Sist redigert av Elisabet : 23-02-12 kl 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skinner
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloFarris Bad var vi faktisk i fjor. Det var fint. I år har vi lyst til å være litt mindre på hotell og litt mer bare for oss selv. Jeg må se om jeg kan finne et sted i Stavern. Kragerø har jeg også tittet litt på, det er ok lengde.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloDra til Kragerø, tror det er et fint ganske nytt spahotell der, også kan dere ta båten ut til Jomfruland å gå tur der en dag. Bor dere evnt. på hotellet i Stavern (hvis jeg ikke husker feil så heter det Wassiliof,) og da kan dere gå rett ut på kyststien i Stavern uten å kjøre noe bil først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloHva med nedover svenskekysten? Ikke langt og helt sikkert greit å finne rimelig overnatting på den tiden.
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloNorefjell? Fint spa-hotell, og fullt utstyrt kjøkken (usikker på om det er kjøkken på alle rommene), og fine tur-muligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloHvaler? Du kan leie rorbu på Skjærhallen, hvor dere kan lage mat selv (disse ligger helt nede på brygga). Nydelig på Hvaler rundt påsketider. Dere kan ta rutebåten ut til småøyene og gå lange turer der. Noen spisesteder er vel også åpne, men jeg er usikker på hvordan de er utenom sesongen.
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloDu kjører til Hvaler på halvannen time (+) fra Oslo.
![]() |
#13 |
Skinner
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloRorbu på Hvaler vekket min interesse, men jeg finner ingen link til dem som ikke er død. :skummelt:
![]() |
#14 |
Skinner
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra OsloEr det disse du tenker på, Valborg?
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra Oslo
Jepp anbefaler leilighetene på Norefjell Quality Resort&Spa Her kan dere lage mat selv, kose dere, ta spa, gå tur, stå på ski osv. Gasspeis, tv, internett, og alle fasiliteter.
![]() |
#16 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Helgetur ikke alt for langt fra Oslo
Det var ikke disse jeg tenkte på. Disse ligger på Vesterøy (den første øya du kommer til). Jeg tenkte på noen som ligger på Skjærhallen (ligger på Kirkøy, den fjerde øya, og siste av de store), skal sjekke med noen som kanskje vet. Jeg er eks-fastboende på Hvaler, og er bare på besøk hos mine foreldre når vi er der, så jeg er ikke helt inne i turistbutikken der ute. Du hører fra meg.
![]() |
|
|