![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Mac vs. PcPoden skal kjøpe seg ny bærbar datamaskin. Han har lyst til å kjøpe Mac, men kan ikke egentlig redegjøre for hvorfor han vil ha det istedenfor pc. Kan noen opplyse meg om hva den store forskjellen er? Og hva er argumenter for eller i mot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Mac vs. PcHvor gammel er han? Jeg anbefaler jo mac, men jeg tror ikke jeg hadde kostet det på et barn/en tenåring som skal ha den i sekken slengende til og fra skolen. Den store forskjellen er ikke så stor. Det er ganske likt å bruke. Macen er noe mer stabil, den er penere å se på og den funker sammen på et vis. PC er lettere å installere alskens dritt på, enklere å gjøre ting med selv, men mer ustabil og virker skjørere i konstruksjonen ofte.
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mac vs. PcSpørsmålet er litt som å spørre om hva som er best av en Peugeot og en bil. Da blir svaret selvfølgelig at det kommer an på hvilken bil og til hvilket bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mac vs. PcJeg har både Mac (stasjonær) og PC. Jeg bruker Macen til daglig, men det er bare fordi PC er gammel og treg. Egentlig liker jeg faktisk PCn bedre. Jeg har alltid trodd at jeg ville ha Mac, men den er ikke så fancy og flott som jeg trodde. Jeg har hatt den i noen måneder nå, men er fremdeles ikke frelst. Vet ikke helt hva det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Mac vs. Pc
Enig i denne.
![]() |
![]() |
#7 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er også helt enig.. etter å ha begynte meg mac for 7 år siden og har ingen planer om å skifte tilbake! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Tja. Vi har en 5 år gammel HP i bruk. siste året har den riktignok kun vært brukt til yngste ungen. videre har vi en snart 4,5 år gammel Lenovo Thinkpad i bruk. I over 4 år dro den med meg daglig på jobb og bruk på toget og jobb, bruk hjemme, på reiser osv.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Mac vs. PcHva forventer poden å bruke maskinen til? Ser man på f.eks. bruk til spill er utvalget av spill gjerne langt bedre på pc og man finner maskiner som er mer egnet til å spille med.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Mac vs. PcMac er jo blitt litt mer poppis etter Iphone og Ipad.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Mac vs. PcTusen takk for gode svar. Jeg har forsøkt å få han til å forstå at han må definere behov og bruksområder før han bestemmer seg. Det har ikke hatt så stor innvirkning før han nå ser at andre faktisk sier det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mac vs. PcHvor gammel er han og skal han bruke den i skolesammenheng? I såfall må dere sjekke at alle programmene finnes for begge. Jeg bruker f.eks et prosjektlederprogram som ikke finnes til Mac. Jeg opplever også stadig at macbrukere ikke vet hvordan de lager en PowerPoint som også funker på PC, og de kløner til når de skal sende bilder slik at man ikke får tatt de ut av mailen.
![]() |
|
|