Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[ebay] Fått feil vare

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-12, 11:08   #1
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

[ebay] Fått feil vare

Eg kjøpte eit skjerf på ebay og fikk pakke i posten ei lita veke etterpå, men det er feil skjerf!

Kontakta selger og spurte kva løysing ho ville foreslå, ho svarte og la seg langflat, beklaga, og spurte kva løysing eg kunne foreslå. Og eg har ikkje peiling.

Det er ikkje store summen det gjelder, men nok til at det kostar meg meir å returnere enn å berre kjøpe det eg faktisk ville ha.

Kva er vanleg? Returnere? Få det eg ville ha billig/gratis?

Gammel 02-03-12, 11:13   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [ebay] Fått feil vare

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Eg kjøpte eit skjerf på ebay og fikk pakke i posten ei lita veke etterpå, men det er feil skjerf!

Kontakta selger og spurte kva løysing ho ville foreslå, ho svarte og la seg langflat, beklaga, og spurte kva løysing eg kunne foreslå. Og eg har ikkje peiling.

Det er ikkje store summen det gjelder, men nok til at det kostar meg meir å returnere enn å berre kjøpe det eg faktisk ville ha.

Kva er vanleg? Returnere? Få det eg ville ha billig/gratis?

Selger sender deg riktig skjerf og du returnerer på selgers kostnad, tenker jeg.

Gammel 02-03-12, 11:25   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

De gangene det har skjedd at jeg har fått feil vare opplyser jeg selger om hva returporto blir, og at jeg gjerne kan returnere og få rett vare tilbake. Uten unntak har de da sendt meg varen på nytt og bedt meg beholde det som var feilsendt, og samtidig stønner de litt over portosatsene her i landet. Men det har aldri vært noe problem altså.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:38   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Signerer Gyda. Hennes feil = hennes kostnad. Og i de fleste tilfellene sitter jeg igjen med feilvaren også.

Gammel 02-03-12, 12:26   #5
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg opplevde dette en gang, fikk ny vare og den gamle varen ble aldri nevnt en gang. Så den fikk jeg beholde. Porto her er jo ofte mye dyrere en varen i seg selv på ebay.

Gammel 02-03-12, 12:27   #6
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Takk for glimrande forslag, skal foreslå det.

Gammel 02-03-12, 12:30   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg returnerte en gang og fikk tilbake penger for porto, og fikk så den riktige varen. Det var noe lite og lett som ikke kostet så mye å sende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:42   #8
Petfan
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Fredrikstad
Petfan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Om det er en billig vare er det vel vanlig å sende ny gratis. Som flere nevner her, så er det jo ofte dyrere for oss som driver nettbutikk å sende tilbake varene (som vi dekker porto på) enn å gi de bort. Er vel litt avhengig av summen på varen/porto og velviljen til selger...

Petfan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 19:06   #9
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

De gangene det har skjedd at jeg har fått feil vare opplyser jeg selger om hva returporto blir, og at jeg gjerne kan returnere og få rett vare tilbake. Uten unntak har de da sendt meg varen på nytt og bedt meg beholde det som var feilsendt, og samtidig stønner de litt over portosatsene her i landet. Men det har aldri vært noe problem altså.

Jepp.. sånn har det vert nå jeg har opplevd det også.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 19:43   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Selger sender deg riktig skjerf og du returnerer på selgers kostnad, tenker jeg.

Det har jeg gjort de par gangene det har skjedd med meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:02   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De få gangene det har skjedd har jeg fått beholde feilvaren, og de har sendt ny.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:18   #12
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Standard

Ho tilbaud seg å gi 50% tilbake, og då kunne eg behalde det feilsendte skjerfet men ikkje få nytt. Eg takka pent nei, og får no heile summen i retur. Jaja.

Gammel 06-03-12, 08:44   #13
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Har skjedd et par ganger her. Har da fått beholde den jeg fikk feilsendt og så fått tilsendt den riktige varen.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.