Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trygt å reise til Hellas i disse dager?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 23:08   #1
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trygt å reise til Hellas i disse dager?

Er det greit å reise til Hellas? Bør ta med euro har jeg forstått. Noen andre forholdsregler? Ville du reist?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:13   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygt å reise til Hellas i disse dager?

Vi reiser bramfritt med tre barn, hvorav to ganske små, til Hellas i august. Vi skal ha med oss Euro og Mastercard, reisesyketabletter og antibac.

Hva tenkte du vi skulle være redd for?

Gammel 20-06-12, 23:27   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

He-he, Antibac, ja Tenkte vel helst på den økonomiske situasjonen. Noen hevder det er viktig at turistene kommer og legger igjen penger, mens andre advarer mot krise, strømstans, streik mm. Vi reiser som planlagt i juli, men jeg har nok behov for å innhente litt informasjon.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:32   #4
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Høres ut som faren min storkoser seg på Kreta i allafall (litt lei meldinger om strålende sol og 35 grader ). Skulle gjerne byttet med han.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:37   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ikke det minste bekymret.

Gammel 20-06-12, 23:48   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sto i VG idag at man burde ta med kontanter.
Tipper minibankene der borte kanskje kan være litt skrapt.

Gammel 21-06-12, 00:26   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, men håper det beste.

Gammel 21-06-12, 01:08   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ikke bekymret, men kommer nok til å ha med noe mer cash enn vi pleier.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 07:14   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å reise til Hellas.

Det var taxistreik da vi var der i fjor. Litt upraktisk for oss som ikke var på charter og det ikke gikk buss til flyplassen, men det ordnet seg.

Gammel 21-06-12, 07:45   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt en cashreserve, og jeg ville antagelig droppet Athen. Ellers ingen bekymringer. Det kan jo bli streiker og sånt, men erfaringsmessig årner det seg jo greit da også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:14   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser til Kreta om 2 uker, og vi har nok med litt ekstra cash, det er egentlig det eneste jeg bekymrer meg for. Litt kjedelig å ikke kunne stole på mastercarden, og jeg har fått noen tilbakemeldinger fra venner som har vært der nå, at restauranter og butikker bare vil ha cash, og ikke kort, men at hotellene fint tar kort. Og så er det penger i minibankene bestandig.

Gammel 21-06-12, 08:55   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi reiser til Kreta om 2 uker, og vi har nok med litt ekstra cash, det er egentlig det eneste jeg bekymrer meg for. Litt kjedelig å ikke kunne stole på mastercarden, og jeg har fått noen tilbakemeldinger fra venner som har vært der nå, at restauranter og butikker bare vil ha cash, og ikke kort, men at hotellene fint tar kort. Og så er det penger i minibankene bestandig.

Det var akkurat dette jeg lurte på i går i min Spania-tråd.
Så det er restauranter som nekter kort og kun vil ha cash, det ante meg.. Regner med at større steder som Fornøyelsesparker, badeland, supermarkeder og butikker på sentre tar mastercard eller?

Gammel 21-06-12, 09:00   #13
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Og så er det penger i minibankene bestandig.

Det var en ikke som ramlet ut i denne setningen. Det er ikke bestandig penger i minibankene. Det var i hvertfall det de sa, kollegaen min, som var på Kreta forrige uke.

Gammel 21-06-12, 09:23   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hehe, det blir jo noe annet ja.. jeg stusset litt på akkurat det.
Vi tar nok med noen tusenlapper i Euro, det lønner seg vel å ha litt lav verdi da, kanskje, og bruker kortet der vi kan.

Gammel 21-06-12, 09:27   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville definitivt ha tatt med meg mer i "rene" penger enn jeg ville ha gjort ellers.

Gammel 21-06-12, 09:32   #16
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser også senere iår.
Kommer sikkert til å ta med oss litt cash, og ellers blir det nok bra.

ville nok unngått Athen da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:42   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi reiser i juli, har leid hus på Kreta, skal ha leiebil og satser på at alt går bra, ikke flyplassstreik etc. Jeg er mest bekymret for å ikke komme meg ned dit som planlagt i tilfelle. Vi kommer nok til å ta ut mer cash enn vanlig på Gardermoen.
Vi flyr Ryanair til Chania.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 21-06-12 kl 09:55.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:51   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flyr Norwegian til Rhodos og tar båt til Tilos. Like greit å slippe Athen.

Gammel 21-06-12, 09:56   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ville hatt en cashreserve, og jeg ville antagelig droppet Athen. Ellers ingen bekymringer. Det kan jo bli streiker og sånt, men erfaringsmessig årner det seg jo greit da også.

Hm, ja jeg vurderer å droppe Athen, men da må jeg finne ettermiddagsbåt til Sifnos.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.