Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spirulina

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 16:29   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Spirulina

Nå har jeg kjøpt Spirulina pulver, og må virkelig si jeg er spent på om energien kommer sigende om en uke eller to.

... eller om dette var et 600-kroners bomkjøp...

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:39   #2
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Spirulina

Jeg har brukt spirulina i flere mnd uten. Merke noe på energien. Men det skal jo være så bra for alt mulig.. Venter å den STÅLENDE huden de lover jeg da....

Gammel 06-03-12, 19:30   #3
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Jeg har brukt spirulina i flere mnd uten. Merke noe på energien.

Jaja.. jeg må nå prøve iallefall, når jeg først har kjøpt disse greiene.

Gammel 07-03-12, 09:20   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tok et glass Spirulina pulver i høst. Jeg merket litt på energi, litt mindre småspising, men det viktigste var at jeg holdt meg sykdomsfri helt til influensaen januar. Jeg har vært mye forkjølet de siste fire årene.

Gammel 07-03-12, 09:22   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror placeboeffekten er den du merker mest til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:30   #6
Philanne
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
Philanne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Blir spennende å høre om det har noen virkning, venter på oppdatering!

Gammel 07-03-12, 09:31   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror placeboeffekten er den du merker mest til.

Det er nok sannsynlig. Men gjør det egentlig noe? Placeboeffekt er også effekt, og det er nå en gang sånn at de aller fleste ikke greier å bare bestemme seg for å føle seg friskere, man trenger noe utenforstående til å trigge placeboeffekten. Om det er spirulina, solhatt, rawfood eller måneskinnschanting er jo ikke egentlig så nøye.

Gammel 07-03-12, 09:34   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er nok sannsynlig. Men gjør det egentlig noe?

Næsj, whatever floats your boat. Men for privatøkonomien er det jo greit å velge vanlig frukt som man får i butikken, fremfor liksommedisin fremstilt av svindlere.

Gammel 07-03-12, 09:37   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Næsj, whatever floats your boat. Men for privatøkonomien er det jo greit å velge vanlig frukt som man får i butikken, fremfor liksommedisin fremstilt av svindlere.

Selvsagt, om det gir samme (placebo)effekten.

Gammel 07-03-12, 11:56   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Et glass Spirulina hos Sunkost koster ca 200,-, jeg hadde det i 90 dager. Et eple koster ca 5,- x 90 dager er 450,-.

Placebo er fin effekt! Bedre en to luftveisinfeksjoener med medisin og sykemelding.

Gammel 07-03-12, 11:59   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå hadde ikke jeg latt spirulina erstatte en av fem om dagen uansett, så for meg hadde summen kommet på toppen.

Gammel 07-03-12, 12:09   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Nå hadde ikke jeg latt spirulina erstatte en av fem om dagen uansett, så for meg hadde summen kommet på toppen.

Enig i at tillskudd kommer på toppen av fem om dagen.

Gammel 16-03-12, 09:27   #13
Pegasus

Pegasus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Philanne, her.

Blir spennende å høre om det har noen virkning, venter på oppdatering!

Rapport etter første uke:

Lett kvalme og hodepine, men ikke plagsomt. Og vekttap- heller ikke plagsomt. Matlysten er redusert, spesielt på kveldene. Jeg blir veldig fort mett, helt merkelig...

Men spirulina smaker virkelig høgg! Har blandet i eplejuice, og det er å holde for nesa, og svelge fort!! Fikk anbefalt å blande i ananasjuice, kanskje det er litt bedre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.