Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg med å velge dører til kjøkkenskap!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-12, 16:09   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp meg med å velge dører til kjøkkenskap!

Dette er til huset vi bygger. Det blir eit godt og stort kjøkken der alle benkeskap og overskap blir i kvit høgglans frå IKEA. Den raude fargen over benken er tilfeldig valgt her altså.

Spørsmålet gjeld dei fire høgskapa som vi må kjøpe frå nokon andre enn IKEA. Grunnen er at vi har bestilt kvitevarer på anna hold, og kombiskapet passar ikkje med IKEA. Så da har vi valgt Norema i staden. Eg blei veldig verliebt i Strand Hvit frå Norema, som nesten er umulig å vise fram, fordøra er knapt synlig på nett. Men dette er ei dør med lys trestruktur, ser ut som kvitlasert treverk med liggande årringar. Matt, og sikkert ein fin kontrast til høgglansen. Men mannen er ikkje begeistra. Han ville mykje heller ha Strand Svart, som er mørk brun (ikkje svart altså).

Eg blei ganske så i tvil nå, og ser til mi forundring at det mørke faktisk ser ok ut også. Kvitevarene vi har valgt er svarte. Og har kanskje mannen rett i at det er mykje betre å velge ein skikkelig kontrast mot alt det kvite i kjøkkenet? Det er eit stort kjøkken med møne opp og overlys, så her blir nok av lys og luft.

Så altså:lyst eller mørkt?

Lys variant:

Mørk variant:

Edit: Det beste som var mulig å finne på nett, her er Strand Hvit og Strand Svart

Sist redigert av Syrin : 17-03-12 kl 20:12.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.