|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Erfaringer med Tyrkia?Jeg har aldri vært der, og har en merkelig skepsis overfor Tyrkia av en eller annen grunn. Nå ser jeg at dersom vi skal på charter i fellesferien (mannen vil helst til Italia men vi har ikke bestemt oss 100 % enda), blir det sannsynligvis Tyrkia eller ingenting, da alt annet enten er utsolgt eller koster femten årslønner.
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi har vært i Tyrkia to ganger, og av typiske sydenmål så er det der jeg har trivdes best.
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har vært der en gang, sammen med venninnen min. Rolig, koselig jentetur (jeg var gravid) - ikke noe hæla i taket
![]() |
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi liker også Tyrkia best av alle charterreisemål. Men vi reiser ikke charter da, vi reiser på egenhånd. Rutefly og privat leilighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi trivdes ikke i Tyrkia. Kjøpepresset var ikke så ille (definitivt tilstede, men overkommelig). Det vi synes var verre var at vi til stadighet ble forsøkt lurt. Både i restauranter, butikker og kiosker.
Sist redigert av Tjorven : 19-03-12 kl 07:16. Årsak: La til Istanbul-opplevelsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har kun vært i storbyer i Tyrkia (Izmir og Istanbul), men opplevde det som svært bra. Hyggelige, serviceinnstilte og gjestfrie mennesker.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Når det gjelder varme så er jeg sånn at jeg hater norsk sommer fordi det er for kaldt, selv når det er på det heteste her. Jeg trives best i 35+ grader og mann og til og med unger er ganske lik meg der, faktisk. Minsten satt og hylte etter lue og votter i Hellas i mai i fjor.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi likte oss veldig godt i side. Vi var inne i byen et par ganger og det var koselig å gå rundt å titte. Følte ikkje kjøpepresset var verre en andre steder.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har vært i Alanya, og vil egentlig ikke definere det som ferie. Mas, mas og atter mas. Hvis jeg skal tilbake dit (og det skal jeg temmelig sikkert ikke), så måtte det blitt på et hotell med all inclusive, for å slippe å bevege meg utenfor hotellområdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Hmmmm.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 25-03-12 kl 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg har bare vært der utenom eller helt i slutten av sesongen likte ikke tyrkia i det hele tatt og skal aldri tilbake. Innpåslitne ekle tyrkere og de hadde utrolig mye ræl i butikkene, samt at de forsøkte å lure oss. (Nå skal de sies at dette er ti år siden, så det kan ha blitt bedre, men jeg skal aldri dit igjen uansett.)
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har vært anti-Tyrkia hrle livet men skiftet mening etter å ha vært der fjor.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg har vært i Istanbul, og det er en fantastisk spennende by.
![]() |
#14 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi var forøvrig i Marmaris.
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har vært på dagstur i Bodrum og Marmaris, tatt hurtigbåt fra Kos og Rhodos i august begge gangene. Da var det glohett....
![]() |
#16 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi har vært i Tyrkia de siste årene, og skal tilbake til sommeren. Vi har vært i Alanya, og trives veldig godt der. Første året var vi der i begynnelsen av august, og det tidpunktet drar vi ikke på igjen. Selv om det var veldig varmt, var det ikke varmen men den høye luftfuktigheten som tok rotta på oss.
![]() |
#17 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi har vært i både Side og på Bodrum halvøya.
![]() |
![]() |
#18 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg har aldri vært der, men mine foreldre var i desember. De skal aldri tilbake. Hele reisefølget ble alvorlig matforgiftet, mamma brakk armen og havnet på sykehuset og hadde store problemer med å slippe ut igjen. Det var faktisk så vidt de kom seg hjem igjen.
![]() |
#19 |
Ferdiglada
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Eg har aldri vore i Tyrkia men vi skal prøve Bulgaria i år, til tross for trådar her inne.
![]() |
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi var der i juli/august og syns temperaturen var helt perfekt. Vi prøvde også ett sykehusbesøk mens vi var der og det var en veldig positiv opplevelse. MAnnen var i utgangspunktet veldig skeptisk til Tyrkia, men ble positivt overrasket. Det jeg syns var kjedelig var at det var umulig for ungene å bade i sjøen. Det var altfor store bølger og man ble dratt med av de.
![]() |
|
|