|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Det er ikke noe eget kjæledyr-forum her inne, sant? Om det er får noen flytte tråden for meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Er det prøvd med avledning, mentalstimuli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Nei. Fortell mer. Hva går det ut på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?canis.no og søk på emnet da kan du finne mye å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Ut fra hva Wikipedia skriver, så er en dachs en vakthund. Den skal gi lyd fra seg! Jeg syns det er veldig viktig å ha dette i mente når man tenker på å endre hundens adferd.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Vår dvergdachs bjeffer knapt når det ringer på døren. Hun hadde en periode som valp der hun bjeffet mye, vi sprutet vann på henne med sprayflaske og det ga resultat etter to dager. Nå sier vi bare hysj, og hun tier still rimelig kjapt.
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Vakthunden vår sier i fra når folk kommer, når noen banker på en dør på tv, likeså om noen på tv ringer på ei dør, når folk går forbi med hund på veien, og når postmannen eller andre stopper ved innkjørselen. Så ingen råd herfra. :hjelpsom:
![]() |
#8 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Jeg ville trent masse med henne mentalt, og også avledet. Min eldste er ekstremt bjeffete av seg når han ikke har fått trent på en stund. Han blir mer sliten dersom han har brukt hodet (vanlig lydighetstrening er fint!) og vokter heller ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Litt for flink "vakthund" - hva gjør man?Tusen takk for tips! Skal lese meg litt opp på canis.no når jeg ikke surfer på mobilen. Jeg har jo ikke ansvar for denne hundene daglig, så jeg kommer ikke akkurat til å ha henne med på dressurkurs. Men jeg kan definitivt stimulere henne mentalt og avlede de gangene vi er sammen med henne! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|