|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Når barnet er entusiastisk over bokvalgType
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgJeg tenker at det bare er å prøve, så henger hun med og skjønner det hun skjønner eller hun ramler av og mister interessen. Jeg har hatt flere elever som har lest bøker de ikke har skjønt stort av sammen med foreldrene hjemme, men når ungen har vært overlykkelig for å endelig gå lese akkurat DEN boka så synes jeg det har en verdi likevel.
![]() |
#3 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgEg las "Hulebjørnens klan" då eg var rundt 10 og Isfolket då eg var 14, når eg har lest dei på nytt i noko meir vaksen alder ser eg at det er detaljar eg ikkje heilt har skjønt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgJeg tror det går fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgJeg leste den i åtteårsalderen, og syntes utelukkende boka var utrolig kjedelig.
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgJeg vil tro det går bra. Min 03-gutt har allerede lest et par bøker om andre verdenskrig. (bøker beregnet på barn) Han synes ihvertfall det var veldig spennende lesestoff.
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgDen er ganske tung. Vesla ville prøve seg på originalen i fjor etter å ha lest en litt lettere "Historien om"-variant, men hun kom ikke gjennom siden den rett og slett er litt kjedelig skrevet. Jeg husker jeg delvis tvang meg gjennom den selv i sin tid.
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalg
Jeg også. Jeg har lest den igjen senere, og boka ble helt klart noe annet da. Som bok i seg selv så er den kjedelig. Det virket gammelmodig på meg da jeg var liten i alle fall. Det som gjør den spesiell er at den er en førstehånds vitnebeskrivelse fra ei ung jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalgJeg ville startet på boka, og latt barnet selv oppdage at det antagelig ble litt over hodet, og kanskje ikke så 'spennende' som når du fortalte om det. At det kanskje blir for kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når barnet er entusiastisk over bokvalg
Hvilke bøker var det?
![]() |
|
|