|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gjøre blogg kjent for "andre"Jeg har skrevet blogg en stund,og det er etter hvert blitt endel lesere. Leserne er stort sett venner, bekjente og kollegaer. Nå ønsker jeg å spre den videre, for dette er gøy!! :-) Hvordan gjør man bloggen mer tilgjengelig for folk flest? Noen som skriver blogg som vet?
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Man kan registrere seg på spesielle sider som trekker lesere, feks. Bloglovin, Bloggurat, Topblogarea osv. Da har man en "Knapp" på bloggen sin for hver side, der man feks. har leser-teller. Jeg har fått MANGE lesere via det, og også via VG, kommer glatt opp i over 10.000 visninger på få dager om man er heldig å få et blogginnlegg i VG (nederst på nettsiden). Det har skjedd meg ganske mange ganger så da har jeg jo fått mange, mange nye lesere.
![]() |
#7 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Link her ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Dele på Facebook og her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"
Det er veldig lurt ja. Og så kan man jo ha egen FB-side for bloggen, det har jeg, og ha link fra bloggen til FB-siden. Trekker mange lesere begge veier.
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Jeg leser gjerne blogg.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Mange temaer har samleside. Registrer deg der. Bruk Fb aktivt. Kommenter hos andre slik at deres lesere oppdager deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
weird
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Gjør det som er nevnt her, men glem aldri at "content is king".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Innhold er nok absolutt tingen ja, men linker her og der skader heller ikke. Dog, det å holde på lesere man får slik, fordrer fortsatt innhold.
![]() |
#16 |
weird
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Her har bloggtørken vart i over et år. Det vil si; tingene som har surret rundt i hodet blir for personlige for en blogg og jeg er ikke så god på fasadegreier. Jeg skriver best når det er ekte. Men det lenkes fortsatt til enkelte innlegg rett som det er.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Er det noen vits å registrere bloggen på dette AdSense som google har for å evt tjene penger på bloggen? Tjener noen av dere penger på bloggen deres forresten? Man leser jo om disse VOE, Fotballfruene osv. som tjener store penger hver måned for å skrive om ingenting.
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Jeg tjener ikke penger, men får noen småting i posten i ny og ne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
|
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"Jeg tenker at om jeg hadde hatt en blogg som ble mye lest, så ville jeg kunne funnet på å lenke til produkter på feks Amazon som jeg syntes er fine. Om de får salg basert på treff fra min blogg, så mener jeg at jeg vil kunne tjene litt penger på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Gjøre blogg kjent for "andre"
Jeg tjener litt penger på Adsense, fikk nettopp utbetalt 1300 kr, men det var for noen måneder da. Jeg har jo valgt å blokkere ganske mange reklamer, i og med at jeg driver en veganblogg. Kan ikke ha reklame for stekt andebryst, kyllingfilet og fisk på bloggen akkurat. Hadde jeg hatt ALLE reklamene på plass, hadde jeg jo tjent mye mer. Så man kan nok tjene endel på Adsense ja.
![]() |
|
|