|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vaksine til Florida/Karibia?Svigerfar begynte i dag og mumle om at man måtte ta vaksine før man reiste på ferie dit, stemmer det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Nei, ikke nødvendig til Florida. Har også vært i Karibien uten å vaksinere meg, men det kan vel hende det anbefales noen steder avhengig av hvor man skal. Jeg drikker forresten vannet i Florida også, godt vann.
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Kommer litt an på hvor i Karibien du skal, tror jeg. Hep a og noen flere. Tror det var en som skulle tas flere ganger også.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Vi skal hovedsakelig være på cruise i Karibien, så jeg aner ikke jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Vi har aldri vaksinert oss for ferie i Florida, hverken som barn eller voksen. Har aldri vært i Karibia så om det er noen andre regler eller behov der vet jeg ikke. Men dersom du reiser med spedbarn må kanskje disse vaksineres for noe?
![]() |
#7 |
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Minste er 6, og selv om han, ifølge meg, er mammas lille fortsatt er han strengt tatt ikke spedbarn lenger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Hepatitt kan man jo få enkelte steder (restauranter med dårlig hygiene), men jeg vil ikke tro at det skjer på cruise. Jeg hadde droppet vaksiner. Det var aldri i mine tanker om å vaksinere meg engang da jeg dro, men så hadde jeg bodd fire år i Florida og enda flere år i USA sånn at jeg var vant til bakteriefloraen der.
![]() |
#9 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Hepatitt A er generelt kjekt å ha, sånn om man skal lenger enn til Svinesund.
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Vi var i Flordia og på cruise med frøken da hun var 8 måneder. Tok ingen ekstra vaksiner for henne, og heller ikke noe selv. Sist redigert av Timar : 09-04-12 kl 21:49. Årsak: Legge til linken, ja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Da datteren min var på seilferie i Karibien tok hun hepatittvaksiner pluss noen andre, men hva slags vaksiner avhenger visst av hvor i Karibien man skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Vaksine til Florida/Karibia?Bodde i Karibien uten noen form for vaksiner.
![]() |
|
|